Hur långa benlindor???

G

getdown

Hej, jag ska köpa en ponny, och jag har börjat skaffa lite utrustning, nu undrar jag hur långa benlindor man ska ha till en D-ponny. 4 meter är väl för långt, 3 meter vet ja inte o 2 meter vet ja inte:confused:. Hjälp mig!!

Sv: Hur långa benlindor???

Det är nog mest en smaksak vilket man föredrar. Jag har olika längd på mina lindor.

hhejnatta: Tänk på att använda padd även under 50/50 lindor

hade nyss den diskutionen :D men hur långa ska paddarna vara? ska dom sticka upp? Hur långt ner ska dom gå ? :)

paden ska täcka kotan och sen gå upp till knät. 3 m tycker jag är lagom till en större ponny. man ska alltid använda paddar!

Liknande trådar

Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
298
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
750
Senast: Oknytt
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 732
Senast: Häst_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar