Hur lång tid?

Novelette

Trådstartare
Jag ska på en lokal LB:1 på söndag.

De kommer börja med LC:1 kl 9 och där har de 39 anmälda.
Därefter börjar LB:1 med 40 anmälda.

Hur lång tid tar det att rida en LC resp LB? När tror ni att jag kan räkna med att LB börjar?
Brukar det vara paus mellan klasserna? De kommer att byta domare såg jag.

TACK!

Sv: Hur lång tid?

Normalt är att domaren dömer ca 8 ekipage/timme i LC, och 10 i LB. Det kan dock variera mkt mellan domarna. LC´n borde ta ca 4,5 timme(om domaren är snabb) så LB´n borde starta tidigast 14.00
Ibland läggs det in en paus efter ca 15 - 16 ekipage, ibland inte, och det är normalt att ha en paus mellan klasserna (för bla prisutdelning) på uppemot en halvtimme. Ring till arrangören så får du veta exakt hur just den klubben brukar göra.

Senast ändrad:

Hade precis tänkt starta en sån här tråd, så hoppas det inte gör nånting att jag lånar din litegrann ^^

Jag ska också starta en LC:1 i helgen och jag är startande nummer 23 (om man räknar med startande i kat B och C också, jag rider D-ponny). Tävlingen börjar klockan halv 9, skulle det kanske vara rimligt att börja rida fram kvart i 11 eller har jag räknat helt tokigt då? Är första tävlingen för mig så jag känner mig lite osäker :P

Det är säkert för tidigt, men räkna med 11 så blir du inte sen;)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 421
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 131
Senast: Bison
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 062
Senast: Squie
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 507

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat