Hur lång tid tog det för er efter stallbyte att slappna av?

Sv: Hur lång tid tog det för er efter stallbyte att slappna av?

Det kan vara samma sak som spökar för mig, hästen jag hade innan var en otursfågel ( och togs bort på sin 5 års dag). Jag kommer fortfarande ihåg alla samtal jag fick,,,,,

Till saken hör väl att jag stått i samma stall i nästan 22 år, flyttade sen till grannen och stod där i 2 år innan jag nu drog vidare. Jag har lämnat mina hemtrakter,,, det är nog det som gör mig orolig trots att allt funkar.

/B
 
Sv: Hur lång tid tog det för er efter stallbyte att slappna av?

Jag flyttade in med hästen slutet på januari -13. Känner stallägarens dotter sedan tidigare. Jag trivdes direkt, fick ganska snabbt kontakt med de två andra som står inhyrda och vi rider ut ihop 3-4 gånger i veckan. Är det väder för det så kan vi putsa läder i solen med lite skitsnack och fika.

Jag är sällan orolig. Men då har stallägaren aldrig ringt mig heller! Ingenting har hänt. Jag har fått sms sent på kvällen från någon av de inhyrda men aldrig tänkt "oj kan det ha hänt något"? Fått ett samtal en gång på kvällen, men det var bara att jag hade glömt göra i ordning morgonkraft så de gjorde det åt mig haha. Dvs. inget allvarligt ;)

Stallägaren sköter ju allt själva och är väldigt lätta och ha att göra med. Det gör inget om hästarna tas in 19.00 eller om de tas in 22.00 (varken stallägaren eller de inackorderade bryr sig). Ingen har någon tävlingshäst och det är inte extremt noga med något. :) Man får ingen utskällning för att man gör misstag. Förr stod de en väldigt fin dyrare tävlingshäst på gården (stallägarens) då var det lite annat, hästarna gick in 16.-18.00 osv. Det "misstag" jag har gjort är att glömma att sätta igång fläkten inför natten eller släckt nattlampan före kvällshöet (det visste jag ingenting om, stod en notis på tavlan efter det, inget mer). Det är skönt tycker jag.

Vid ihopsläppet var jag inte ett dugg nervös. Det var min valack som skulle släppas med en annan valack, den ena skrek och stampa med framhovarna, en snabb stegring, den andra bara stod och nosa, gick undan lite och sedan var det klart. De började direkt äta ur samma höbal. Nu är de bästa vänner haha.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur lång tid tog det för er efter stallbyte att slappna av?

Jag bytte stall igår men känner mig lugn eftersom jag valt noga och litar på stallägaren. Olyckor kan hända i såväl gamla som nya stall. Försök slappna av och njut av din häst och nya fina stallet :)
 
Sv: Hur lång tid tog det för er efter stallbyte att slappna av?

När jag flyttade mitt Engelska fullblod till ett billigare stall på landet var hon väldigt nervös. Det var knappt så att jag kunde åka hem. Så fort hon blev ensam i stallet började hon sparka i väggarna och hålla på. Jag var nervös, men efter bara ett par veckor var allt okej igen :)
Så låt bara hästen vänja sig vid sin nya miljö i lugn och ro
 

Liknande trådar

Övr. Barn Trodde aldrig jag skulle behöva starta en tråd om detta men jag behöver ösa ur mig allt, och så behöver jag råd om hur jag ska göra med...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 175
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 392
Hästvård Vad är det egentligen som kostar på kliniken? Min häst står på strömsholm sedan i söndags. Han hade kolik på lördagsmorgonen med hög...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
12 012
Senast: Montéryttare
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 537
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp