hur lång tid tar det innan ridbanan "sätter" sig?

Sv: hur lång tid tar det innan ridbanan "sätter" sig?

Dräneringen funkar utmärkt, det är säkert den bästa i stan. Inte en endaste liten vattenfläck

Det är halv-kinkigt med hur mycket fukt man har i banan för att stenmjölet ska packa ihop sig, är det för torrt så kan banan ha svårt att sätta sig... men det ska ju inte heller vara plaskblött, det är ju inte heller bra.

Kom bara på att jag kanske inte hade nämnt det...

Hur som helst så är den fortfarande för djup.....de lade som sagt på ett fint lager stenmjöj, sedan öste det ner regn, så allt "mjöl" försvann ner, kvar blev lite grus. Den KÄNDES sedan skitbra när VI gick på den, ridbanebyggsgubbe menade att nu så, nu börjar det bli bra MEN när man rider på den med tunga häster blir det fortfarande för djupa avtryck, typ 10 cm på sina håll. Jag anser nu att ngt radikalt måste göras, typ ta ur material. Avtryck på 5 cm är bra.....Fy f.......n vad less jag är! Och snart ska stallets värsting bort på ett tag, och man har inte kunnat ta ett språng eller ens rida igenom ngt vettigt:eek::eek::eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Jag har ett nytt jobb på gång. Jag har fått ett muntligt erbjudande med fastställd lön som jag tackat ja till. Vi har kommit överens om...
2
Svar
21
· Visningar
1 226
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 157
Senast: Sassy
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar