Hur lång tid tar det för cement att torka?

Travarn

Trådstartare
Vi ska laga några hål i stallgolvet med cement och undrar hur lång tid det tar för cementen att bli så pass torr/hård att hästarna kan gå på den?

Största hålet är kanske max 7 cm djupt och 30-40 cm brett. Är ungefär runt 0-6 plus ute nu.

Nån som vet?
 
Sv: Hur lång tid tar det för cement att torka?

jag kan inte svara på tiden, men när jag själv lappade ett litet hål lade jag en spånskiva över hålet som hästarna kunde kliva på tills det härdat klart.
 
Sv: Hur lång tid tar det för cement att torka?

Någonstans i bakhuvudet så har jag för mig att det finns ett råd om "en cm per dygn", detta dock vid gynnsamma temperaturer, vid så pass låg temperatur som du anger så bör man kanske räkna med ngt längre tid.

Men är det bara vissa partier så gör som ameo, lägg en skiva över det som måste beträdas innan det är färdigbrunnet :)
 
Sv: Hur lång tid tar det för cement att torka?

1 cm i veckan så är det helt brunnen och klart i gynnsamma förhållanden.
När vi gjöt platta i somras så kunde hästarna gå på den efter ett par dygn men då är den ju egentligen inte klart.
Rampen in torkade i dagar innan vi gick på den.
 
Sv: Hur lång tid tar det för cement att torka?

Små hål osv torkar supersnabbt i min Erf om vädret är torrt och bra ! Vi har fixat på morgonen och hästarna har kommit in på kvällen .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 379
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 362
Senast: Calmiche
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 418
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
21 852
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp