Hur lång tid efter ni slutade amma fick ni tillbaka ägglossningen?

Sv: Hur lång tid efter ni slutade amma fick ni tillbaka ägglossningen?

1 vecka efter att jag sinade fick jag mens. Hade då pumpat mer än ammat iofs.

kl

Jag är såååå avundsjuk på alla som får tillbaka sin mens snabbare än mig :D

My blir 9 månader nästa vecka och ännu har ingen mens visat sig. Jag slutade helamma när My var ca 6 månader, och har bara ammat nattetid, lite morgonmys (knappast någon mat) och ibland på kvällen sen hon var 7 mån (alltså ca 2 månader sedan).

Nu sista veckan har My tagit välling på natten, så då har jag bara ammat 2 gånger per dygn, dvs tidig morgon och kväll. Ibland hoppar vi över kvällsamningen också, det beror på om jag är hemma eller ej.

Men som sagt, fortfarande ingen mens. Var hos gyn för två veckor sedan och då såg hon att det var äggblåsor på g, så ägglossningen skulle komma igång inom kort trodde hon. har haft jättekonstigt ont i magen nu i några dagar, det känns som att min livmoder är ett enda stort blåmärke. Det gör ont upp i magen när jag sätter mig ner och det känns som att jag nästan får en sammandragning i livmodern när jag kissar... vad kan det vara? (ursäkta trådkap)

Har haft rätt mycket flytningar nu i två-tre veckor också, jämfört med den sahara öken somfunnits mellan mina ben när jag ammat mycket.

//Julia

Knapplån

Jag fick mensen tillbaka efter 6 månader, hade börjat med smakportioner vid 4. Ammade till 9 månader på deltid.

Min syster fick mensen tillbaka efter 1,5 år drygt hon delammade då och gjorde det ytterligare en tid sen.

Så det skiljer oerhört!

Freya_bus: det där låter ju som att det är på gång. Sådär tycker jag det känns när jag har ägglossning, sedan jag fick barn i alla fall. Håller tummarna för det!

Jag hade typ mensvärk hur länge som helst innan! Och just sådär ont i en äggstock typ. Så det är säkert på g, hejar lite på dina ägg! Vi saknar dig i magtråden :D

*knapplån*

Tack för alla svar.

Det verkar som ca en månad efter att helt ha slutat amma är det vanligaste. Sällar mig själv till den kategorin. Nästan på dagen en månad efter jag slutade amma fick jag tillbaka mensen (en dag efter jag lagt ut min fråga, det var kanske det som var den utlösande faktorn :D)

Mvh

Tora

Låter faktiskt precis så som jag kände innan jag fick tillbaka mensen efter Ella :D

Håller tummarna !!

/C

En bekant till mig är gravid, hennes första barn är ca 9 månader och hon ammar fortfarande och har inte haft någon mens. Så ägglossningen kan starta innan mensen.

För min del tog det en månad efter att jag slutat,
ingen nattamning eller något, utan helt slut.
Segt som tusan kändes det när man vill ha tillbaka.

Nu efter 2'a när vi inte ska ha fler knoddar,
då kommer det minnsan tillbaka innan jag slutat amma :devil:

Min kropp och jag har rejält olika åsikter om det mest.

*kl*

men åh denna tråden gjorde mig ännu mer orolig ju :crazy:

Jag slutade helamma för 4 månader sen , slutade ganska tvärt då Isak tog ersättning och sen välling så bra, han var då lite mer än 5 månader. Ammade väldigt mycket under tiden jag amma ungefär varannan timme.

Satt in en spiral i April (födde i Januari) ...

Ingen mens här inte....var och tog ut spiralen i förra veckan för jag trodde jag var gravid eller nått för den inte kommer igång...men nej inte gravid....

Nu pluggar jag och det är måttligt kul att gå omkring och vänta på en mens som inte kommer...

funderar på när det är läge att kontakta gyn??!

Jag slutade helamma i mars-april någon gång, och min mens kom först i augusti. Men om du är orolig börjar det bli dags att kontakta gyn, det är en bra måttstock. ;)

lånar tråden lite:D:angel:
jag har från flera håll hört och läst att mensen i regel brukar bli lite lindrigare smärtmässigt sett efter man fött barn men det tycker jag nästan har blivit värre, någon mer som upplever det så?? eller är det jag som bliit känslig:angel:;)

Jag kände inte av min mens alls smärtmässigt innan jag fick barn, men dessa två menser jag haft efteråt har jag känt. Lite värk och så har jag varit svullen och öm.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
602
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 411
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 067
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar