Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet att det är individuellt, men vill gärna ha lite svar ändå
Hur lång är/var din tioåring?
Jag var 158 cm, längst av alla då, 184 cm idag!Vet att det är individuellt, men vill gärna ha lite svar ändå
Hur lång är/var din tioåring?
Jag var 178cm
Är 185cm nu (slutade växa strax innan jag blev 13).
Vid 10 års ålder var jag 160 cm och vägde 50 kg. Idag, 9 år senare, är jag 162 cm och väger kring 55 kg. Och så stor har jag varit sen jag var 11 år.
Gisses så långa ni alla var!
Jag var väl själv ca 145, men är ju också bara 155 cm lång och var färdigväxt vid 13 års ålder.
Då börjar jag inse hur liten min son faktiskt är.
Jag har ingen tioåring och var (och är) själv onormalt lång så jag kan inte bidra med egen erfarenhet, men enligt BVC:s kurvor är en "normal"-lång tioårig pojke ca 140 cm (källa: http://www.rikshandboken-bhv.se/Tex...rvorna-gjorda/Tillvaxtkurvor-for-nedladdning/)
Jupp, var längre än lärarna redan i tredje klassSom tioåring?? Oj. Min dotter är 165 idag och hon är 12, hon är lång jämfört med sina kamrater.
Min ena klaskamrat (kille) var 137cm när han gick ut 6:an. Idag är han väl drygt 175cm. Någonting hände på gymnasiet...Gisses så långa ni alla var!
Jag var väl själv ca 145, men är ju också bara 155 cm lång och var färdigväxt vid 13 års ålder.
Då börjar jag inse hur liten min son faktiskt är.
Min ena klaskamrat (kille) var 137cm när han gick ut 6:an. Idag är han väl drygt 175cm. Någonting hände på gymnasiet...
Med det sagt, inte alls säkert att din pojke kommer bli liten som vuxen.
Nja medellängden för en man 2010/2011 (dvs när vi varit vuxna ett bra tag) var 179cm så visst en bit under medel men absolut ingenting som man tänker på.Men 175cm är ju kort för att vara man?
Min ena klaskamrat (kille) var 137cm när han gick ut 6:an. Idag är han väl drygt 175cm. Någonting hände på gymnasiet...
Med det sagt, inte alls säkert att din pojke kommer bli liten som vuxen.