Hur lägger ni upp er träning?

Cacao_

Trådstartare
Hur får ni som jobbar heltid, tiden att räcka till för att träna?
Vad fungerar bäst, att träna direkt efter jobbet? Hinna hem och sen iväg? Hur lyckas ni med barn få tiden att räcka?
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Jag cyklar (så att jag får upp flåset) till och från jobbet, that's it.
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Har det så föredömligt fördelaktigt att jag får träna på arbetstid. Det brukar bli 4 pass/vecka - resten sköter jag på helgerna.
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Jag har ett dygnet runt öppet gym i botten av mitt hus (och ett till med normala öppettider tvärs över gatan). Skulle nog inte hunnit träna alls lika mycket annars. Men inte så lätt att komma med undanflykter när det tar två minuter att gå dit :p
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Lite pussel blir det, med tre småbarn. Jag brukar springa och det tar bara en halvtimme ungefär så det kan jag klämma in på kvällen. På gymmet åker jag ca 2 ggr per vecka, och det är lite svårare eftersom jag är borta längre, men på ett pass på helgen och ett någon vardagkväll. Jag har ingen häst längre, då hade jag aldrig hunnit träna.
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Jag tränar oftast på kvällen, innan eller efter middagen.
Helgerna = garanterat träning, ibland två gånger om dagen.

(Min vän och coach hävdar envist att alla har preeeciiiis lika många timmar om dynget och att allt handlar om planering och prioritering. Pft!)
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Heltidsjobb/ ibland mer timmar än 40...... :meh: Dock inga barn.

Åker ibland direkt till träningen, ibland mellanlandar jag hemma. Tränar organiserat 3 dgr i veckan och springer hemma på löpband 3ggr/vecka. Den sjunde dagen är vilodag för kroppen, vilket uppskattas :D

Innan hästen dog för en månad sen så tränade jag organiserat 2 dgr/vecka och sprang 2dgr/ vecka.

Allt handlar om planering och disciplin, samt vilja. Vill man så kan man mycket!

/B
glömde jag cyklar ca 5 mil om dagen ifall vädret tillåter, fram och tillbaka till jobbet, tror mycket på vardagsmotion inte enbart träning, att träna rätt är att tänka hela dagen, inte bara den timmen du är på gymmet.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Att hinna/orka/iddas fara iväg är värre för mig (ensamstående mamma, boendes på landet) så jag försöker träna sånt som går hemmakring. Nu springer jag tre gånger i veckan och kör nåt pass styrketräning till DVD hemma. I vintras skidade jag, hade skidspår i beteshagen.
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Jag har gjort så att jag har tränat hemma/joggat direkt när jag kommer hem från jobbet. Tränar inga långa pass, ca 30-40min jogging och försöker istället öka intensiteten istället för att öka längden på passet. då tar det ca 1h med påklädning, motion, stretching och dusch :)

Jag har ju fördelen att bo där jag har hästarna uppstallade så en "träningdag" såg ut ungefär såhär,
Mellanmål på jobbet ca 15-16 tiden.
slutade jobbet 16,
hemma ca 16:30,
motion tom 17:30,
matlagning tom 18:30
Rida en häst 18:30 - 20:30
Lägga dottern
Äta själv.
Däcka i soffan :)

har även möjlighet att vara med på träningspass på lunchtid på jobbet vilket kan vara bra. Men att åka iväg till någon träningslokal känns inte som det går ihop tidsmässigt.
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

Jag har inga barn så jag har mycket tid till träning. Före jobbet, på lunchen, efter jobbet. Är jag upptagen efter jobbet en dag brukar jag ställa klockan en timme tidigare den morgonen så att jag hinner träna före frukost. Det är mest disciplinen som begränsar mig och min träning. Innan jag fick benhinneproblem brukade jag springa till och från jobbet 3-4 dagar/vecka. Det gick fortare än att åka kommunalt. Numera cyklar eller går jag.
 
Sv: Hur lägger ni upp er träning?

För mig funkar det bäst att sticka iväg direkt efter jobbet. Då finns inga ursäkter och jag har inte hunnit dra igång andra projekt hemma. Men då måste jag ju ha packat så jag har med mig prylarna.
Jag önskar jag vore en morgonmänniska. Det är min dröm att gå upp en timme tidigare för att yoga eller jogga innan dagen drar igång. Tyvärr funkar det inte för mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·
Skola & Jobb Lång historia lite kortare. Innan bytte jag om på jobbet tills kravet kom om att in och utstämpling ska ske i jobbkläder. Jag börjar åka...
2
Svar
28
· Visningar
1 975
Senast: Kirre
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 294
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sekretessbrott?
  • Håravfall
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp