Hur lägga upp studiecirkel?

Pancakes

Trådstartare
Jag skulle vilja anordna en studiecirkel kring distans i min ryttarförening. Dock har jag bara ridit en enda PP och är då en av mycket få som har startat distans överhuvudtaget. Det var dock superkul och jag skulle vilja ge fler i föreningen (och mig själv med givetvis) chansen att lära sig mer om grenen. Min idé är då en studiecirkel. Har ni några idéer på hur man lägger upp den? Vad kan man göra på träffarna och sådär? Jag tänker att man lär ju bjuda in någon som faktiskt har ridit lite mer distans (den som ridit mest hos oss har ridit upp till CR50 så vi är ju inte så särskilt väl bevandrade...), tror ni det finns tid/intresse hos aktiva att göra sånt? Vad mer kan man göra, vem mer kan man bjuda in?

Sv: Hur lägga upp studiecirkel?

Det tycker jag är ett mycket bra iniativ. Ser att du bor i småland men vart? Jag vet att Maria Hagman-Eriksson är ute och föreläser ibland. Jag har varit när hon föreläser, det var en jättebra förelsning som man fick många tankar och ideer från. Vet även att yvonne Eklund är iväg och föreläser om det efterfrågan finns.

Sv: Hur lägga upp studiecirkel?

Någon som vet vilket som är det närmaste distans gruppen om man bor i Eskilstuna? :D:rofl:

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
1 640
Senast: Ninnurur
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 814
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 962
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar