Hur lägga jodopaxomslag?

MiniLi

Trådstartare
Ska lägga jodopaxomslag på kusen över natten.
Men undrar, vad för linda ska man ha?
Ska man linda med typ vanlig fleece eller ska man ha gasbinda? Eller sån där klibbig självhäftande?

Hur länge kan det sitta max?
Blir det för länge om jag lägger omslaget vid ca 15-16 och han får ha det över natten? Tas bort vid 8 imorgon?

Tacksam för svar!

Sv: Hur lägga jodopaxomslag?

Okej, men sån där klibbig linda är väl elastisk? Kan man ha det?

Ja, det kan du använda. Brukar vara lättare att sätta på och sen glipar den inte i sär lika lätt.
När jag lade omslag på min pålle tog jag transportskyddet utanpå alltihopa så att det inte skulle kasa ner och lägga sig runt hoven.

Bra!
Jag tog den klibbiga lindan och lade sen vanligt stallbandage utanpå + på andra frambenet :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 767
Senast: Linn-Nora
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix