Hur länge?

nexxa

Trådstartare
Jag har turen att få köpa halm ( stora rundbalar..) otroligt billigt! Min fråga är hur länge en sådan brukar räcka för er? Hur många hästar har ni i stallet?
Kanske svårt att säga, men vill gärna veta på ett ungefär.

Tack på förhand!
 
Sv: Hur länge?

vi har 3 storhästar 1 cponny och 3 shettisar två storhästar och två scettisar har bädd går ca 1 bal i veckan nu.
 
Sv: Hur länge?

Vi har 2 hästar det räcker väl ca 1 1/2 cecka beroende lite på hur mycket de står inne och så.
 
Sv: Hur länge?

Till min pålle räcker en storbal ca 1-½ månad! :o
Stora balar på 200 kg, som bonden lyfter upp på skullen. Betalar 150 kr för dem.
Nu har jag småbalar eftersom de är mkt fräschare än stora, lättare att hantera och lika billiga.
Går åt ca 6-8 småbalar/mån (13 kg) till honom. :banana: Har EJ bädd.
 
Sv: Hur länge?

Vi har stooora runbalar på jobbet, vi använder runt 3 stycken i veckan på 21 boxar. Då är det dubbelbox en dag (vi mockar alltså inte på lördagen utan tar allt på söndagen).
Har även sett en mindre storlek av halmbalarna, lika stora som vanliga hösilagebalar.
 
Sv: Hur länge?

Det är nog dem vi har. Storbalar på 200 kg/st, hälften så stora som stallets hösilagebalar på 400 kg.
Inte lätt att flytta på dem.
Våran bonde lyfter bara upp dem på skullen, sen får man skjuta bort dem för hand till sin plats på skullen. Man måste vara minst 2 för att ens kunna rubba balen. :eek:
Sen är det bara att sprätta upp dem och lägga ner så mkt man behöver i en halmsäck och slänga ut den ifrån skullen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, Min ena häst är för överviktig för att släppa på bete vind för våg i sommar utan han kommer bredvid övriga och så ska han få...
Svar
7
· Visningar
1 088
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej, har en häst som är lite dålig i magen från och till. Har gett henne proferm men nu när det börjar ta slut hade jag tänkt köpa in...
Svar
5
· Visningar
896
Senast: lillan222
·
Hästvård Vi har blivit med arbetshäst! I alla fall är det så det känns. :confused:O_o:cool: Damen i fråga är ca 140 cm hög på det stället där...
2
Svar
20
· Visningar
1 735
Senast: Capybara
·
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
747
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp