Hur länge red ni?

T

TheOne

Kanske redan finns trådar om detta.. men då börjar vi om, för oss som det är aktuellt för nu!! ;)

När ni var gravida, hur långt in i graviditeten red ni?
Vad avgjorde att ni slutade?

och efteråt...
När började ni rida igen?

:banana::banana:
 
Sv: Hur länge red ni?

När ni var gravida, hur långt in i graviditeten red ni?
Vad avgjorde att ni slutade?

Red sista gången gången ca 2 veckor innan han kom, det gick bara å skritta i princip för magen var i vägen :D

och efteråt...
När började ni rida igen?

Höll mig i 4 veckor
 
Sv: Hur länge red ni?

Red regelbundet fram till v 15 då jag fick foglossningar.
Sen red jag en gång i vecka 31 och två ggr i vecka 32 när foglossningarna började kännas bättre.(Är i vecka 33 nu). Men då fick jag så starka förvärkar så nu blir det nog till att hålla sig på marken i fortsättningen, tills lill*n är ute.
 
Sv: Hur länge red ni?

Jag red inte alls under min graviditet, min häst va 4 år och högdräktig. När hon skulle börja ridas igen nu i höstas så kändes det inte särskilt säkert och jag frågade inte efter det heller.

Nu är lillan 2 veckor och hästeriet och ridning känns totalt oviktigt. Kunde aldrig tro detta om mig själv. Känns helt rätt att min kompis har henne och tankar på försäljning finns redan...
 
Sv: Hur länge red ni?

Nu är lillan 2 veckor och hästeriet och ridning känns totalt oviktigt. Kunde aldrig tro detta om mig själv. Känns helt rätt att min kompis har henne och tankar på försäljning finns redan...

Min häst är också utlånad eftersom jag har svårt att taima in ridningen när sonen sover och min häst behöver mycket aktivering!
Och även här finns det ibland små tankar på försäljning. Hon skall besiktas snart och får se vad som visar sig då. Ev. tar jag och betäcker henne och behåller fölet och säljer henne.

För min längtan efter ett barn till är så mycket större än att rida just nu!
 
Sv: Hur länge red ni?

Jag red fram till v.36 (om man kan kalla det rida) höll hästen igång kan man kanske mera kalla det eller "åkte" häst kanske...
Efter det sa magen stopp och jag fick håll nästan direkt när jag satt upp så då fick det räcka för mig.

Känner att jag kan/vill rida nu (2 veckor efter förlossningen) men väntar tills jag slutat blöda helt.
Kan knappt hålla mig, vill rida NU!
 
Sv: Hur länge red ni?

Är själv i v 19, har inga problem med att rida ännu, men funderar på när man kan förvänta sig att det kommer... hade sååå gärna viljat tävla i vår, då vi inte kom ut på nåt under hösten pga skada och igångsättning.... menmen, får väl ta det senare.. :)

Har haft en medryttare fram till nu, men har nu en delfodervärd för jag tror att livet kommer att ändras en aning, både tidsmässigt och ekonomiskt ;) Stallägaren och den andra inhyrningen har lovat att hjälpa till så att jag inte känner mig stressad över hästen ifall det skulle behövas! Dom är guld värda
 
Sv: Hur länge red ni?

Jag red (eller åkte häst. ;)) 1 vecka innan Emil föddes, han kom i v.38. Började rida igen ca 1 månad efter förlossningen, har dock bara blivit ett fåtal ggr sedan dess.
 
Sv: Hur länge red ni?

Första graviditeten red jag till 3 dagar innan förlossning, åkte pulka efter hästen ett knappt dygn innan sonen föddes. Efter förlossingen dröjde det ett halvår innan jag red (tror jag), men det berodde på hästbrist.

Den här gången red jag bara tre månader in i graviditeten, beroende på att jag blev sjuk, och sambon var för nervös när jag red. Efteråt dröjde det 4 veckor, längre gick inte att hålla sig. Men det är ganska sporadiskt med ridandet just nu, hinner inte riktigt känner jag.
 
Sv: Hur länge red ni?

Med mitt första barn red jag till v.22.

Slutade med ofrivillig avsittning o extra UL som följd. Var ute på långritt och blev akut kissnödig som man alltid e som gravid.:angel:
Tog min häst o gick undan lite för att kissa i fred, det gick ju jättebra men sen skulle jag upp på eländet igen och hästen fick för sig att han skulle till sina kompisar så han rivstartade med mig halvvägs upp i sadeln..
Jag hamnade bakom bakvalvet så lilla hästen bockade av mig fortare än blixten.. :o

Både jag o barnet klarade oss utan men men jag har ínte suttit på nån häst när jag varit gravid de andra två gångerna!;)
 
Sv: Hur länge red ni?

Jag är rädd att åka av när jag rider då min häst kan vara på spökhumör (19 årigt halvbldosto)... men rider kanske 1 gång varannan vecka,dock får jag alltid lite ont i magen efteråt( v 13 nu)...nästan som träningsvärk.... unghästen som är 4 år nu lånade jag ut när vi bestämde oss för att skaffa barn nr 2...så hon är iväg 1 år.... så den lille/lilla kommer att vara 3 mån när jag får tillbaka hästen,dock har fodervärden förköpsrätt.... men jag tror inte jag hinner rida både den gamla och unghästen sen, dessutom är ju unghästen i den åldern att hon ska tävlas.... så jag får nog sälja henne tyvärr...
Tyvärr kommer hästar i skymundan när man får barn,eftersom barn och hushåll blir viktigare.... där jag bor är det svårt att hitta en medryttare eller fodervärd till den gamla hästen jag har...har annonserat,men får inag svar... ändå får de komma och rida gratis!!! men jag bor väl i fel kommun....
 
Sv: Hur länge red ni?

Jag red till och med grav. vecka 32, slutade mest för att det var hysteriskt mycket på jobbet och jag inte hann rida under några veckor, och sedan kändes det liksom löjligt att börja igen i grav. vecka 34 eller 35.... Jag visste också att hästen jag hade då (på foder) skulle tillbaks till sin ägare, vilket påverkade motivationen att rida det sista.

Jag började rida igen ca 5 veckor efter förlossningen och red då 2-3 dagar i veckan under en period innan jag köpte min nuvarande häst när min dotter var ca 4 månader. Detta är sju år sedan, jag har kvar samma häst än...
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 250
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 489
Senast: McFlurry
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 424
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 252
Senast: Madalitso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp