Hur länge krystade ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur länge krystade ni?

Jag tror det är väldigt individuellt det där.
För mig var krystandet och framförallt att spricka, värre än värkarna. Hade också hört att man inte skulle känna det, men det gjorde jag verkligen, och de var värst på hela förlossningen.


/Jossan
 
Sv: Hur länge krystade ni?

45 minuter, värkar med 45 sek intervall mellan topparna. Då ville jag inte vara med längre;) , ungen satte sig på snisken men hon kom tillsist.
Men fy faaaaaaan, inte en gång till:devil:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

55min krystvärkar (känns som max 5min) och sprack ingenting.

Är ni fortfarande medvetna om hur j**vla ont det hela gjorde? Jag har nog förträngt det mesta för jag minns knappt att det gjorde ont.. :confused:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Tigerlilja skrev:
55min krystvärkar (känns som max 5min) och sprack ingenting.

Är ni fortfarande medvetna om hur j**vla ont det hela gjorde? Jag har nog förträngt det mesta för jag minns knappt att det gjorde ont.. :confused:

Jag kommer fortfarande ihåg det med fasa :eek: och sonen är ändå född 2000! Men det var helt klart värt det och jag fick något underbart på köpet.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

*knapplån*


krystade i 44 min...Gick rätt bra ändå tills läkaren ville använda en sugklocka..Och mamma sa att det gjorde så ont på henne när dom tog det..Så fort läkaren vände sig om så kände jag en stor kryst och tog i allt jag hade så kom lilla Felicia ut när läkaren vände sig tillbaka....:rofl:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Jag krystade i ganska exakt 2 timmar innan lille herrn ville komma ut! Hade ingen bedövning förutom lustgasen under verkarna!
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Fick en dotter för snart 4veckor sedan,hon kom ut på sturt 1 krystvärk:D jag gick inte sönder någonstans,men å andra sidan var det mitt minsta barn jag fött oxå, endast 44cm och 2300g så det va enkelt:banana: (hon kom 3 veckor för tidigt)
mvh Arabizar
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Tigerlilja skrev:
Är ni fortfarande medvetna om hur j**vla ont det hela gjorde? Jag har nog förträngt det mesta för jag minns knappt att det gjorde ont.. :confused:

NÄ jag har verkligen redan förträngt allt... skulle kunna föda en till nu på stört... och det är ändå bara 6 veckor sen lillan föddes...:banana:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Jag kände tyvärr aldrig av mina krystvärkar,så till sist så hävde sig en BM över min mage & den andre klippte,själv gjorde jag inte ett jota mer än att bli förvånad (hade i villan nästan glömt bort att jag skulle föda barn)...:smirk:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Hade krystvärkar i 14 minuter, det var den "bästa" tiden på hela förlossningen! Gjorde inte speciellt ont och jag fick äntligen GÖRA någonting! SPrack litegrann, men det kändes knappt, fick fyra stygn.

Tyckte att tiden innan krystvärkarna var den värsta, så jävla ONT och inget kunde man göra... (och ryggbedövningen avtog ju så lägligt då och ingen annan bedövning var möjlig. Förutom kvaddlar som jag inte vågade prova... )

Jenny
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Jag har väldigt obehag av att krysta. Vill inte! Första barnet fastnade nämligen och fick dras ut med sugklocka + yttre press.
Att sen nästkommande två förlossningar gått bra hjälper inte, när det var dags att krysta sista gången låg jag med krystvärkar i minst 10 minuter innan någon märkte det. Då stod ändå barnmorskan bredvid mig... Hon frågade om jag kände något, jag svarade att jag erkänner inget :crazy: . Till slut kände hon efter, tittade på mig och sa att jag var en envis en (fullt öppen). Just då gick vattnet så då sa jag det är visst du också. Sen var det bara att krysta :eek:

Siffrorna då:
Nr1: krystvärkar i 1 timme 34 minuter, avslutades med sugklocka och yttre press. 4395 g, 55 cm
Nr2: krystvärkar i 17 minuter. 2640 g, 46 cm (4 veckor för tidigt född)
Nr3: krystvärkar i 43 minuter. 3765 g, 50 cm
Nr4: krystvärkar i 40 minuter. 4080 g, 51 cm
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 705
Senast: Cocos
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 113
Senast: Amk
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 850
Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
66 760
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp