Hur länge krystade ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.

paradiset

Trådstartare
Studerade mina 2 barns journaler o såg att etablerade värkar började 11 med båda sedan föddes första sonen efter 2 tim o 5 min o 20 min krystvärkar med eda. Andra sonen efter 3 tim o 24 min och 6 min krystvärkar :eek: *o shit * kändes ju som evigheter man har verkligen noll tidsuppfattning! Inte konstigt jag sprack ytligt både uppe o nere!!
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Mina barn kom som skott. Med första barnet hade jag krystvärkar i 9 minuter, med andra 8! Tack o lov för det säger jag bara:bow:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

enligt mina journaler krystade jag;
barn nr 1; 13 min
barn nr 2; 3 min
båda barnen gick snabbt och bra, dock smärtsamt...
sydde ett yttre stygn vid första förlossningen, inga stygn vid andra.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Fick krystvärkar men vägrade krysta "på riktigt" på kanske 20 min drygt. När jag väl satte igång att krysta gick det på ca 10 min. Sprack en del.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Enligt journalen var det 25 minuter, men hon kom ju inte ut, så då blev det kejsarsnitt.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

17 minuter enligt journalen,
sprack lite och fick sy två stygn.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Nu kan jag oxå va med och svara! :bump:

Hade krystvärkar i ca 1 timme 20 min, krystade kanske 45 min.
Sprack ganska mycket invändigt och utvändigt.



/Jossan, mamma sen i fredags
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Krystade 1 timme med första. En ren mardröm för det hände inte ett jota.

Tvåan kom på två krystvärkar, det var mer anständigt.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Hade krystvärkar i 5 timmar:eek: . Tillslut kom överläkaren in och undrade om jag ville avsluta det hela..Vad tror ni jag svarade:crazy:

Sugklockan plockades fram i en hast och resultatet "ploppade" ut.. Kan medela att jag fick brodyr både in o utvändigt och förlorade en del blod.

Men men med en toppen kille (som för närvarande inte vill sova) så har man nästan:angel: glömt det hela o tillomed kan fundera på en till.
Så bra livet har skapt oss kvinnor, annars finns det nog många barn som skulle sakna syskon.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

oh shit ni som spricker så mycket känner man det när det väl händer? va ni inte rädda för det alltså det måste ju göra så hemskt ont:(
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Jag sprack bara lite med ettan o blev sydd med två stygn, jo, man känner när man spricker, det bränner värre än eld, men jag skaffade ju faktiskt en till så...men jag är väldigt glad över att jag inte ska ha fler barn så jag slipper uppleva den smärtan igen. Men det gjorde ännu ondare att bli sydd utan bedövning! :devil: barnmorska:mad:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Åkte in till BB vid 9.15, men värkar på ca 1½min mellanrum.
11.30 började krystvärkarna.
12.16 var han född.
Ingen bedövning, sprack ingenting. Men det gjorde:devil: ont.

Fast det var värt det.:love:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Gullan86 skrev:
oh shit ni som spricker så mycket känner man det när det väl händer? va ni inte rädda för det alltså det måste ju göra så hemskt ont:(

Alltså, själva sprickandet känns knappt, det är värkarna som gör ont.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Första barnet krystvärkar i 40 min, mest för att jag inte fattade att det var krystvärkar och att det var ok att trycka på själv, det var det ingen som talade om för mig, så jag trodde att jag var tvungen att genomlida dom. Från det jag verkligen började arbeta själv tog det kanske 15-20 min, men då stod hon högt upp från början och jag hade 6 min mellan värkarna, så antalet värkar lär ju ändå inte varit så många.

Tvåan är född på tre rejäla krystvärkar, tror det står 8 min i journalen.

Sprack med bägge, ettan endast invändigt, med tvåan sprack jag upp lite grann i det gamla ärret, men mycket mindre. Kan säga att jag var övertygad bägge gångerna om att jag inte spruckit någonting, och om det var någonting så var det utvändigt. Så fel man kan ha.
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Usch! det låter inget vidare när ni berättar, vet inte om man vågar skaffa barn nu! :smirk:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Oj vad det gick fort för alla... kollade i min journal... hade etablerade värkar i 11 tim och 3 minuter och krystvärkar i 1 tim och 13 minuter:angel: ... och jag tyckte inte att krystvärkarna höll på alls länge... kändes som 10 minuter eller nåt *ler*...

klipptes och syddes 5 stygn utvändigt och 3 invändigt... tyckte jag inte heller kändes nåt:) ... men så var jag väl rätt så trött efter att ha legat med pinvärkar och övriga värkar i 29 timmar:crazy: ... orkade nog inte ha ont längre tror jag :rofl:
 
Sv: Hur länge krystade ni?

Jag krystade 1 timme och 45 min med mitt enda barn :devil: men han åkte jojjo eftersom han hade navelsträngen 2 varv runt halsen och ett varv runt handleden, både barnmorskan och alla andra som var med sa att det var ovanligt att ha så lång navelsträng att den räcker till allt detta.


Sprack inte så mycket men på ett olämpligt ställe istället, från slidan mot analen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 705
Senast: Cocos
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 113
Senast: Amk
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 850
Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
66 760
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp