Hur länge har ni begärt FP i början?

Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

Jag vet inte om jag är dummare i huvudet nu när jag är gravid än jag är vanligtvis.

Men jag har läst på FK´s hemsida & fattar fortfarande nada om någonting.
Så jag har haft turen att min mamma har kunnat ringa in till FK och pratat med dem så har hon kunnat hjälpa mig med alla div. pappersifyllningar.

Tack mamma för att du finns :bow:
 
Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

Jag med... :rofl: Känner mig helsnurrig om allt här med HP och FP
 
Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

En fråga till!

Hur gör min sambo nu när han ska vara hemma de där 10 dagarna i samband med förlossningen? Måste man ha ett faderskapsintyg då? Och vad och hur ska han skicka in för papper?
 
Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

Vi ringde bara in när han skulle ta ut sina dagar, gjorde han 1v efter barnets födelse, så fick vi hem en blankett om tillfällig föräldrapeng som vi fyllde i.
 
Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

En fråga till!

Hur gör min sambo nu när han ska vara hemma de där 10 dagarna i samband med förlossningen? Måste man ha ett faderskapsintyg då? Och vad och hur ska han skicka in för papper?

Aha ! Det här var jag inne och kollade på förut idag.
Ska försöka hitta länken.

http://www.forsakringskassan.se/pri...=/privatpers/foretagare/foraldraledig/nyfodd/

Här står det lite.
Om du hade att du kan logga in dig så stod det mer utförligt på din sida. Eller nått sådant !
 
Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

Jag vet inte om jag är dummare i huvudet nu när jag är gravid än jag är vanligtvis.

Men jag har läst på FK´s hemsida & fattar fortfarande nada om någonting.
Så jag har haft turen att min mamma har kunnat ringa in till FK och pratat med dem så har hon kunnat hjälpa mig med alla div. pappersifyllningar.

Tack mamma för att du finns :bow:

Det jobbet satte jag min sambo på! :angel:

Jag har blivit helt dum i huvudet och smått senil dement under graviditeten.
 
Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

Det jobbet satte jag min sambo på! :angel:

Jag satte också min sambo på den uppgiften, han förstodd nog för egen del, men har inte lyckats får mig att förstå. Mamma har också försökt..

Jag är nog dum i huvudet.. För jag förstår inte när de på FK förklarar heller utan nickar bara och ser glad ut...
 
Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

(lite knapplån)

Jag har begärt min fp för tre månader i taget. Tycker det är bra för då kan man utvärdera med jämna mellanrum om man behöver ta ut fler eller färre dagar. Fast det går väl att ändra även om man har begärt för en längre tid har jag för mig.

Angående pappadagarna så skickade min sambo ett sms till fk så skickade de papprerna han skulle fylla i. Det står på hemsidan vart man ska skicka sms:et.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur länge har ni begärt FP i början?

En fråga till!

Hur gör min sambo nu när han ska vara hemma de där 10 dagarna i samband med förlossningen? Måste man ha ett faderskapsintyg då? Och vad och hur ska han skicka in för papper?

Har han E-leg? Då kan han logga in på FK hemsida och bara bekräfta där när han börjar ta ut sina dagar. Annars så är det bara att ringa dit om det nu är så att han vill börja ta ut sina dagar innan han har möjlighet att komma åt en dator.

Tex bebis föds den 20e men det är först den 23e han har en data med internet, då får han ringa och begära ifrån den 20e.
 

Liknande trådar

Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 346
Senast: iNHALE
·
Tjatter Så hur var ditt år? Vad var bäst, sämst? Dvs vad är dina tankar om året som gått? Själv nådde jag lågvattenmärket med mitt mående i...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 435
Senast: Qelina
·
Kropp & Själ Hoppas någon med erfarenhet kan ta sig tid att svara, för jag har slut på idéer. Blev sjukskriven från utbildning 2014, vilket inte...
2
Svar
28
· Visningar
1 683
Senast: Kijona
·
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 850
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp