Hur länge håller havre?

Juzzzen

Trådstartare
Hejsan!ska börja köpa eget foder till min älskling..han äter havre..vet någon hur länge man kan ha en säck havre utan att den blir dålig?tack så mycket på förhand! :love:
 
Havre håller länge. Ställ det där det är svalt och torrt bara. Har du det krossat så håller det mkt kortare tid.
 
Har hel havre.så det håller så man kan köpa ett par säckar åt gången allså?
Tackar! :bow:
 
Förvara gärna havren i en plasttunna, som håller fukten borta, så håller den längre och slipper fukt- och mögelskador!
 
Jo det kan du nog göra.. Men kanske inte om du ger 1 dl om dan.. :p
 
Havre lär väl ha en hållbarhet på minst ett år.
Det skördas på sommaren och ska väl räcka till nästa sommar?
Annars skulle vi väl bara ge havre på hösten. :D

Men vad jag hört så ska havre ha en hållbarhet på minst två år vid rätt förvaring.
 
Det e ju bra, för då kan man ju köpa in mer än en säck åt gången..det e ju inte kul att köra o köpa varje månad!Tack! :idea:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 656
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 991
Senast: Stergo
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 964
Senast: Görel
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp