Hur kyler ni ner era kaniner nu?

Sonic76

Trådstartare
Jag läste lite tips så jag har blött ner kaninerna lite, kylt öronen samt lagt in en kylklamp och en skål kallt vatten.
Ska se om jag hittar nåt de kan bada i sen.
Har runt 27-28 grader inne som värst, ute är det 30 i skuggan minst.

Skugga, vatten och fryst petflaska (istället för kylklamp då hon tuggar sönder klampar, vet inte hur nyttigt det är). Fukta öronen är också bra.

Har kaninernas bur nere i källaren, dagtid öppnar jag upp så de kan springa ut eller runt i källaren.
Men nu när det är så varmt lägger de sig bara på betonggolvet och vilar, det är först senare mot kvällen går de ut.

Är glad att jag har möjligheten att göra så för mina gamlingar, för det märks att de blir mer påverkade av värmen nu mot när de var yngre.

Vi vattnar lite varstans på jobbet när det är varmt. Vissa individer av alla möjliga arter älskar det, andra inte alls. Men kan vara värt att testa. :)

Mina gottisar klara sig bra i värmen faktiskt så jag har inte gjort ngt alls för att kyla ner dem. De vilar ganska mycket men i övrigt inga tecken på att de har problem med värmen alls.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 538
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 970
Senast: kma
·
Hundhälsa Sedan vår hund drabbades av magomvridning (men som tur var överlevde) och vi fick lära oss hur akut och livsfarligt tillstånd detta är...
2
Svar
21
· Visningar
15 054
Senast: nilie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar