Hur kvalar man till ponny-SM?

H

hallontuss

Dottern är himla sugen att vara med på inomhus-SM nästa år, så nu vill hon veta hur det går till...! (Kan tillägga att hon nog behöver nåt år till på sig, men det är ju bra att ha höga mål)

Sv: Hur kvalar man till ponny-SM?

För att få starta SM i hoppning för ponny år 2006 skall ekipage under föregående eller samma år vid Elit eller Nationell tävling, kategori B ha varit placerad minst tre gånger i Medelsvår B och kategori C och D ha varit placerad i Msv A eller genomfört minst en felfri grundomgång i Msv A.

hallontuss skrev:
Dottern är himla sugen att vara med på inomhus-SM nästa år, så nu vill hon veta hur det går till...! (Kan tillägga att hon nog behöver nåt år till på sig, men det är ju bra att ha höga mål)

Tiden är inte det svåraste. Ni behöver ha en ponny som går stadigt de högsta klasserna. Har ni det går det fort i fall barnet har ambitionerna, viljan och bra träning.

Snuffsan skrev:
För att få starta SM i hoppning för ponny år 2006 skall ekipage under föregående eller samma år vid Elit eller Nationell tävling, kategori B ha varit placerad minst tre gånger i Medelsvår B och kategori C och D ha varit placerad i Msv A eller genomfört minst en felfri grundomgång i Msv A.

Ok! Nya regler då för 2006. Något hårdare än tidigare. Då blir det kanske färre starter. Men det är väl inte fel. Då blir det kanske flest B-ponnyer. Förra året var B-ponnyerna klart minst representerat. I år var det ungefär lika många av varje kategori. Nästa år blir det nog flest B ponnyer sen c-ponnyer och minst D-ponnyer tror jag.

Ja, det blir tuffare att kvala. Med rätta tycker jag. En felfri MsvA alt placering borde man ha genomfört med tanke på att SM-banan är en riktigt maxad MsvA.

*Nu pratar jag c-ponny eftersom det är det som gäller här hemma*

Snuffsan skrev:
Ja, det blir tuffare att kvala. Med rätta tycker jag. En felfri MsvA alt placering borde man ha genomfört med tanke på att SM-banan är en riktigt maxad MsvA.

*Nu pratar jag c-ponny eftersom det är det som gäller här hemma*

Japp, håller med!

Detta årets finalbana för kat C var super svår. Väldigt teknisk. Men sjysst! Mycket bra och utslagsgivande. Knappast en bana att gå in på ifall man har haft 8 fel i en msv a tidigare som årsbästa resultat.

Hej Benjamin!
Ambitionerna, viljan och bra träning har vi. Ett troligt SM-ämne till ponny har vi också, men han är inte redo för de höga klasserna ännu. Så SM 2006 blir det nog inte, men kanske 2007 om ponnyn håller måttet...;)
Så det är alltså egentligen mer ponnyn än dottern som behöver tid på sig.

Senast ändrad av en moderator:

Tack för svar! Nu är det bara för dottern att träna på...

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
292
Senast: MJLee
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
945
Senast: Luff
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 924
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
405
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka