Hur kreativa var/är ni under grav.....

Cita

Trådstartare
Jag har hunnit med att måla om hela köket samt målat om hela sovrummet+målat dit får, skruvat upp lite hyllor mm

16944367.jpg

16944370.jpg


Hunnit med bullbak
16944012.jpg

16944008.jpg

Ibland är det bra med en x-tra hylla
16944011.jpg

16944009.jpg

ser allmänt dryg ut
16944007.jpg
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Det är bara att gratulera ;) Under mina graviditeter har jag inte orkat göra något annat än att arbeta och däremellan vila.
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Har faktiskt väldigt mycket energi även fast jag är i vecka 35 hinner med mycket såsom ridning, mocka bajs mm :D +vara kreativ :)
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Jag syr så det ryker och i mellandagarna när vi båda har några dagar ledigt från jobbet ska vi möblera om och måla om i sovrummet. :bump:
Storbaka ska jag göra på lördag. Och tänkte ringa hit en polare på torsdag och koka 3 sorters knäck.

Så jag är nog rätt kreativ nu. :angel:
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Jäklar!

Jag hade ju inte slutat jobba innan hon bokstavligen ploppade ut. Födde i vecka 34 och det var sista veckan jag skulle jobba. Sen skulle jag vara ledig hela november och gå hemma och fixa och pyssla och handla det sista....så blev det inte riktigt.
Nu siktar jag på våren istället när hon är lite större och vi fått lite rutiner!!
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Var inte speciellt kreativ alls.
Ville en himla massa saker men vad jag än gjorde så fick jag sammandragningar och det tyckte BM & läkaren inte om :mad:
Så jag fick order om att hålla mig så stilla som möjligt *suck*

I vanliga fall hade jag gärna vilat, men när man får ORDER på att göra inget alls så vill man minsann allt :angel:
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Jäklar!

Jag hade ju inte slutat jobba innan hon bokstavligen ploppade ut. Födde i vecka 34 och det var sista veckan jag skulle jobba. Sen skulle jag vara ledig hela november och gå hemma och fixa och pyssla och handla det sista....så blev det inte riktigt.
Nu siktar jag på våren istället när hon är lite större och vi fått lite rutiner!!

:rofl:
Får se vad du lyckas hinna med DÅ när lilla fröken förmodligen kommer försöka försvinna ut på äventyr när du vänder ryggen till :)
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Massa planer, inget hände, bakade dock kanelbullar och sen kunde jag knappt gå p.ga fogarna!!
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Jag var väl ungefär lika kreativ som dig! Bakade massor och lagade supermycket mat som jag frös in.. Skulle ju ha till sen, när bebis kommit och man inte hann/orkade laga mat...Men suck..Bebin vill stanna 2 fulla veckor efter BF och mellan BF och hans födelse så hann jag ju äta upp allt jag bakat och lagat i ren desperation..

Han kom ju på våren så jag hann vara mycket kreativ i trädgården och på huset också..

Måste bara säga att det var jätte jätte fina får du målat. Har du målat dem helt på egen hand? Superduktigt gjort i så fall.

Och sen, lussekatterna ser riktigt smarriga ut :)
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Ja du, första halvan av graviditeten låg jag över toastolen och spydde. Andra halvan låg jag stentrött och deprimerad i soffan och tyckte synd om mig själv :crazy:. Så det blev inte mycket gjort nej, trots att jag var ledig tre månader innan bf (semester + hp).

tv_tt2_1189188336.jpg
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Måste bara säga att det var jätte jätte fina får du målat. Har du målat dem helt på egen hand? Superduktigt gjort i så fall.

japps de e målade för hand :banana: riktigt kul att stå med lite pill ibland
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Jag måste nog säga att jag var ganska kreativ när jag var gravid med första barnet. Sambon o jag hade nyss köpt våran gård så det var ommålning o golvläggning för hela slanten. Kanske bidrog det till att sonen kom 11 dagar för tidigt...
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Bra jobbat! Jag kämpade mig gråtandes iväg till jobbet och när jag kom hem halvlåg jag på vä sida i soffan de sista 10 veckorna. Min lilla älskling till dotter låg och tryckte på något organ eller nått så jag kunde inte göra någonting
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Jag jobbade heltid fram mitten av september. Skulle sen gå hemma till slutet av oktober då sonen var beräknad att komma.
När jag väl var hemma så tvättade jag hästtransporten, bilen, klippte gräs, röjde, målade tvrummet, vi hann börja riva en vägg i köket men dagen efter kom Emil. Då hade jag bara hunnit vara hemma två veckor. Så han kom en månad innan. Misstänker att allt jobbande (har ett mkt fysisk krävande arbete) satte fart på det hela.
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Jag har bakat så hela frysen är full och jag är bara inne på min andra lediga vecka :o Väldans vad pigg jag blev nu när man slapp jobbet. Eller ja, det gör ju mkt att man kan vila när man vill osv.

Pepparkaksbak imorron. Sen är det knäck och kola kvar :)
 
Sv: Hur kreativa var/är ni under grav.....

Massa planer, inget hände, bakade dock kanelbullar och sen kunde jag knappt gå p.ga fogarna!!

Baka kanelbullar gjorde jag med.. Sista veckan innan BF försökte jag lära mig hur man skulle göra.. Men det gick aldrig nå bra, så varje kväll satt jag med äckliga kanelbullar att äta och var helt otröstlig.

Jag "boade" aldrig heller, städade ur garderoberna var väl vad jag gjorde.. Sen låg jag mest och tyckte synd om mig själv.. Knän och fogar stoppade alla försök att göra något nyttigt.

Fogarna stoppar mig fortfarande, 7 veckor efter bebis tittade ut.. :crazy:
 

Liknande trådar

Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
2 070
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
15 549
Senast: MiaMia
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 839
Senast: Glimra
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 800
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp