Hur köpa postväxel?

bettysmatte

Trådstartare
Min man behöver en postväxel för att betala för sitt amerikanska pass. Ambassaden tar inte bankgiroinbetalningar eller kortbetalningar och skickar inte mot postförskott. Nej, de ska ha en postväxel på 825 kr :meh:. Hur skaffar man enklast en sådan? Kan man gå in på vilken bank som helst med kontanter och köpa en, eller måste jag gå till "min" bank?

Min man behöver en postväxel för att betala för sitt amerikanska pass. Ambassaden tar inte bankgiroinbetalningar eller kortbetalningar och skickar inte mot postförskott. Nej, de ska ha en postväxel på 825 kr :meh:. Hur skaffar man enklast en sådan? Kan man gå in på vilken bank som helst med kontanter och köpa en, eller måste jag gå till "min" bank?
Vet inte om man kan gå in till vilken bank som helst.
Men... vilken bank som helst tar inte kontanter. Så den egna banken kanske är bästa alternativet. Då blir det helt enkelt en överföring från kontot till växeln.

Haha ja så himla onödigt! Men jag traskade till min bank, såg förvirrad ut och sa vad jag skulle ha. Tror jag fick en lapp att fylla i och så hjälpte de mig. Gick fort o smidigt!

Du kan inte köpa en postväxel kontant. Den måste debiteras ett konto pga risk för penningtvätt.

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
14 877
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 242
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 168
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 232
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar