Hur känsligt?

Nixehen

Trådstartare
Efter betäckning och konstaterad dräktighet - hur känsligt är då fostret? Finns det risker med att rida? Hur är det med en inkörning/inridning (naturligtvis mkt varsamt och utan buller och brak. :rofl:)?

Mitt sto kommer att betäckas i samband med flytt - jag kör henne till hingsten, hon stannar där i ett par veckor och sedan hämtar jag hem henne till vår nya gård. Är det en risk? Stoet är otroligt coolt och bryr sig inte nämnvärt vid flytt + att två av hennes nuvarande hagkompisar kommer hänga med.


Huu! Det är så många funderingar och frågor såhär vid första betäckningen och första fölet! :bump:
 
Sv: Hur känsligt?

Embryot är extra känsligt fram till dygn 45, då ska man inte utsätta stoet för stress och risken för resorbering är som störst.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 234
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 328
Senast: Digbil
·
Avel Hur gör ni? Vilka rutiner försöker ni sträva efter? När ni väl betäcker försöker ni betäcka flera ston hyfsat samtidigt då? För att få...
Svar
3
· Visningar
1 255
Senast: KickiH
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 264
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Parfym
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp