Hur kände ni er innan förlossningen startade?

Sv: Hur kände ni er innan förlossningen startade?

27260523.jpg

http://www.pixbox.se/pic_show_id27260527.html

:eek::eek: Omg din stackare! Maste varit skont nar det gick bort igen!

Förstår att du svävade. Du måste ha pissat som en hel häst efter förlossningen (ursäkta uttrycket :D)

Vad skönt att din svullnad försvann så fort. För mej tog den iaf 2 veckor innan fötter och ben var ganska normala igen.

oj himmel!
sån såg jag ut nästan när jag hade knölros. satt du också och roade dig med att trycka in gubbar i svullnaden ? :angel: Det försvann sen, men inte hade jag fått en bäbis för lidandet :mad:

Jag har bara samlat på mig lite vätska än så länge, kan ju bli mer. Vågen försvann i flytten så jag vidhåller att jag har gått upp 12 kilo som jag hade för en månad sen, har ju inte sett att det är mer :D

Sista besöket hos bm hade mitt blodtryck ökat lite och bm klämde på magen och sa att nu finns de inte en mm kvar för bebis och om 1½ vecka är vi föräldrar. Vi bokade in ett besök den 25e men hon sa att vi kommer nog inte träffas då.

Dagen innan så mockade jag ur 5 fulla kärror torvbädd och fixade. Magen avr hård hela dagen och jag var väldigt varm. På kvällen kom mina föräldrar och vi åt en brakmiddag, jag fick i mig hur kt som helst och jag har ALDRIG kunnat äta så mkt mat.

Gick och la mig kl 22. Vakna vid 1 tiden och var kissnödig (hade behövt gå upp typ 5 ggr under hela graviditeten) märkte att Rasmus sparkade mitt imellan revbenen och utan att träffa dom, blev lite orolig och satte mig på toan och märkte att mina ben var jätte svullna men vägra inse att något var på G.
Sen kl 5 den 22a vaknade jag av ljudet som någon spränger en ballong och så kom en våg med fostervatten ner till knäna!
Klockan 6 fick jag sen första värken och de ökade snabbt så vi åkte in, blev inskriven 7.15 och ringde på bm 7.30. Hon undersökte mig 7.35 då var jag öppen 8 cm! Böt säng och precis när jag hoppat över till förlossningssängen så började krystvärkarna. Sen föddes han 45 min senare kl 8.04 :love:

jag tänkte inte så mycket på förlossningen för han skulle inte komma förrän den 16 oktober. Mina föräldrar kom på besök på lördagen ( 16 mil att köra till mig).

vid 3 tiden på dagen gick vattnet, 5 minuter senare så fick jag värkar så jag fick säga hejdå til mina föräldrar och fick åka in på förlossningen väl inne så hade jag öppnat mig 2 cm kl 19:13 föddes anton.

så ca 4,5 timmar tog de och anton är mitt första barn. Anton skulle komma den 16 oktober men kom istället den 19 september. i dag e han en vecka gammal

*kl*
Jag kände inte ett smack.
Max kom på BF och jag var så inställd på att han i alla fall inte skulle komma på BF så jag blev jättechockad när vattnet gick.

Inga förvärkar, inga direkta sammandragningar - nada.

Kl.
Det enda jag kände var att det gjorde ont, riktigt jäkla ONT både i ryggen och magen.
Då visste jag att det var på G.
Kvällen innan hade skruttan bökat på ovanligt mycket inne i magen så jag och sambon skrattade åt den konstiga magformen.
Något annat ovanligt kännde jag inte. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Bufera
·
Småbarn En fråga om kontakt med vården när det gäller hyfsat "vanliga" sjukdomar hos små barn. Vi har precis kommit ut på andra sidan av en...
Svar
19
· Visningar
932
Senast: tomte
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 667
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈