Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var är påståendet att barn inte kan dela toa??Det enda sättet som jag ser det är att rita en snopp och en snippa, MEN det är cisnormativt så det hoppas jag inte är ett alternativ. Då återstår bara frågan varför inte alla barn kan dela toa?
Det är inget problem, endast en intressant frågeställning, tycker jag.
Var är påståendet att barn inte kan dela toa??
Det var därför jag inte sade du, utan vi.Jag har aldrig talat om några elstötar...
Du skriver här ang MIN elstöt. JAG har inte skrivit något om elstötar!Men då blir ju din elstöt inte så könsneutral.
Varför inte bara markera att dörren går till en toalett?om man ska undvika "heteronormativitet": då ska det väl inte vara någon skillnad mellan könen.
alltså en streckgubbe, som tidigare föreslagits.
Utan varken klänning eller byxor.
Nix, två skilda frågeställningar. Dessutom hypotetiska.Jag antog att grunden till frågeställningen var att det skulle vara könsuppdelade toaletter för barn.
Du skriver här ang MIN elstöt. JAG har inte skrivit något om elstötar!
Den elstöten vi talade om.
Och här känner jag att jag behöver påpeka att vi kan vara fler än två.
Nix, två skilda frågeställningar. Dessutom hypotetiska.
Finns det ingen risk att människor med njursvikt och liknande sjukdomar skulle kunna bli kränkt av en sådan här frisk-normativ uppdelning?Det enda man kan göra är att skilja på sittoalett och ståtoalett.
Därför att frågeställningen var "hur tecknar (ritar) man EN FLICKA utan att vara heteronormativ?"Varför inte bara markera att dörren går till en toalett?
Nej. Därför slår denna tråd knut på sig själv redan i rubriksättningen, tycker jag.Därför att frågeställningen var "hur tecknar (ritar) man EN FLICKA utan att vara heteronormativ?"
Därav tankar kring hur man kan eller inte kan på ett icke heteronormativt sätt rita en flicka.
Och min tanke att om man ska vara icke heteronormativ så ska man väl antagligen inte rita specifikt en flicka.
Finns det ingen risk att människor med njursvikt och liknande sjukdomar skulle kunna bli kränkt av en sådan här frisk-normativ uppdelning?
Vi kanske i förebyggande syfte borde tänka över möjligheten att också införs så kallade dialys-toaletter, färdigförberedda rum där man kan hantera sin dialys.
Hm. Intressant frågeställning. Om det inte ska vara könsstereorypiskt, men av någon anledning ändå är viktigt att ha skilda toaletter, så är det väl egentligen bara könsdelarna som skiljer sig. Allt annat faller väl på att det just förutsätter någon form av könsstereotyp.?
En stiliserad snippa/snopp eller en figur med detsamma, kanske. Jag tänker lite på videon till svt:s snipp- och snoppsång, om det nu ska vara gångbart till barn och de tidigare föreslagna symbolerna inte är aktuella.
Ja, jag använde fel begrepp.Det finns både kvinnor utan snippa och män utan snopp. Jag tolkar ts som att det är cisnormen hen vill undvika i sin skyltdesign.
har du många transsexuella som ska gå på den toaletten så bäst du frågar dem. de verkar väl byta åsikt om hur alla MÅSTE tilltala dem var femte minut, så ingen idé att gissa
att transsexuella, som var katalysator till hela könsdefinitionsdebatten för några år sen nu t ex ofta inte alls vill bli kallade hen. och de som nyss inte tyckte kön var relevant kan plötsligt tycka hård separatism är jätteviktigt. osv.Men hallå? Vad menar du här egentligen?
Som att gruppen "transsexuella" på minsta sätt är homogen. Fruktansvärt transfobiskt inlägg!att transsexuella, som var katalysator till hela könsdefinitionsdebatten för några år sen nu t ex ofta inte alls vill bli kallade hen. och de som nyss inte tyckte kön var relevant kan plötsligt tycka hård separatism är jätteviktigt. osv.
så om man inte själv vet varför man vill rucka på könsindelning, utan gör det av nåt slags artighet/undergivenhet mot (mkt små men högljudda) minoriteter så är det nog bra att fråga dem först, så man får det rätt och inte går på förra månadens trendiga åsikt