Hur kan jag måla mina svarta hundar gula?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare via
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 662

via

Trådstartare
:D
Inspirerade av en annan tråd här på forumet, har vi bestämt att på dotterns sexårskalas ska vi ha lite fångarna på fortet, men bl a tigerbur. Detta ska då gestaltas av våra svarta hundar i sin hundgård.
Hur kan jag göra gula ränder på svarta hundar?:D

Sv: Hur kan jag måla mina svarta hundar gula?

När jag var liten fanns det färgad hårgele och spray som tvättades ur med vanligt schampoo. Fanns i käcka självlysande färger :D
Kanske finns något liknande på leksaksaffärer idag med?

svårt att tro att det är täckande om vi tänker på samma saker? Men något som är allergitestat för människor kan ju vara lite tryggare. Det finns ju ansiktsmålningsfärger, men då får man kanske använda mycket...

Kanske kan du använda någon sorts tejp? Gärna en som lossnar lätt efteråt.

Kanske nån typ av fingerfärg för barn..Dom brukar va giftfria oxå juh..
Lätt och tvätta av sen oxå :laugh:

De geleliknande som fanns på min tid var väldigt täckande, blev som en lerskorpa på hårstråna. Däremot kunde det börja smula och ramla av efter några timmar, men det kanske inte är så stort problem för TS?
Vet ju inte om det finns fortfarande däremot.

Finns hårfärg för hundar, om det fungerar på svarta hundar vet jag där emot inte. Och inte heller vilka djuraffärer som kan tänkas ha det, vår djuraffär hade fått in lite på prov fick jag veta när jag undrade om de blivit tokiga som skulle saluföra det.

Nej, tejpa tänker jag inte göra.. Giftfri färg av något slag är det som är aktuellt. Eller om någon har en annan lösning. Så långt tror jag att hundarna enbart tycker att det är kul med lite påhälsning i hundgården.

Du får sy tigerrandiga täcken åt vovvarna! Det kanske är snällast mot deras hud och pälsar, och blir antagligen snyggast...

Jag funderar lite. Jag har gammalt gult gardintyg liggande. Jag skulle kunna göra hundtäcken av det, som jag klipper avlånga hål i där den svarta pålsen kan sticka fram.

Titta där ja, Två själar, och nästan samma tanke. Jag skrev mitt inlägg medan du postade ditt.

Sprayfärg finns och är ofarligt, tvättas bort med vatten. Hyfsat täckande, men om det är så lätt att få tag på överallt vet jag inte.

Jag funderar lite. Jag har gammalt gult gardintyg liggande. Jag skulle kunna göra hundtäcken av det, som jag klipper avlånga hål i där den svarta pålsen kan sticka fram.

det låter som en bra idé :D

...eller som paradox föreslog byta ut tigrarna mot pantrar... :p

Ber att få instämma.

Liknande trådar

Övr. Hund Lite inspirerad av en annan tråd här på forumet som rörde relation till sin partner och hund. Jag är inne på att skaffa hund. Och min... 2
Svar
31
· Visningar
3 778
Senast: Ajda
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 601
Senast: Juli0a
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
14 003
Hundavel & Ras Inspirerad av såväl retriever- som vinthundstråden känner jag att vi också borde ha en spetstråd! Hur många här är det som har spetsar... 2
Svar
21
· Visningar
2 327
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka