Hur kan jag göra min sits bra?

L

lolouice

Jag har funderat lite kring hur jag kan förbättra min sits... och jag skulle vilja ha både kritik och kanske beröm från andra som verkligen verkligen vet hur en sits ska se ut. Min är långt ifrån perfekt men jag vill att den ska bli =D.

index.php

Tror att det ska funka. Okej hästens form är inte perfekt och inget annat heller men kommentera gärna allt iallafall :)
det mår vi bara bra av..

/Lollo

Sv: Hur kan jag göra min sits bra?

Hejsan.
Ta med en kompis som kan filma dig när du rider i alla möjliga situtationer. Då kan du själv se när din sits brister. Är svårt att ge kritik på fotografier för man vet ju inte i vilket sammanhang det är taget.
Lycka till !!

Du kanske borde resa upp dig lite mer. Sträcka bak axlarna en aning, och inte trampa ner full så hårt utan slappna av liiiiite lite mer i benen. Aningen kortare tyglar.
Du sitter väldigt bra i övrigt tycker jag!!Det fattas ju bara några finjusteringar.

Hästen kunde ju ha gått i bättre form men det visste du ju redan om :) Den ser då nöjd och avspänd ut iaf!Ung? Som sagt så är det svårt att se från en bild.

sannaaah skrev:
Du kanske borde resa upp dig lite mer. Sträcka bak axlarna en aning, och inte trampa ner full så hårt utan slappna av liiiiite lite mer i benen. Aningen kortare tyglar.
Du sitter väldigt bra i övrigt tycker jag!!Det fattas ju bara några finjusteringar.

Hästen kunde ju ha gått i bättre form men det visste du ju redan om :) Den ser då nöjd och avspänd ut iaf!Ung? Som sagt så är det svårt att se från en bild.

Hästen är en 19 årig travare :D. Tack för att du hade något bra och relevant att säga. :bow: Jo när du säger det så är nertrampet kanske lite hårt...

mvh lollo

Är ingen hejare på det här med sits, så jag har tyvärr inga kommentarer angående det MEN:

Det ser ut att vara ett VÄLDIGT trevligt ridhus!! :D

Ridhuset är super, tycker om underlaget också. Det finns ingen risk för oss att halka :angel: till exempel.

Jo, han ser lite yngre ut och känns yngre, sedan så är bilden inte den bästa heller :).

Tycker det verkar som du sitter i stolssits. Läng stiglädrerna och flytta bak skänklarna lite :)

Håller med om att du trampar ner lite hårt, gör du det i högre tempo också? Måste bli ganska spänd i sitsen i så fall.Du kan vrida om dina händer, tummen uppåt, annars tycker jag du sitter fint. Tänk på att titta upp så du inte tittar ner på hästen o kommer i framvikt, och slappna av i kroppen o sjunka ner i sadeln.

Okej..
Lägger ut lite fler så att det blir lättare att se i olika situationer. Så ni får en helhetsbild =D.

index.php

Skrittar på volt.

index.php

Halt framifrån.

index.php

Han drar huvudet på sne (ännu ett problem jag är medveten om).

Det var väl de jag har.. och är ganska varierat... vissa bilder är skänkeln för långt fram och ibland bak. Vet inte riktigt var jag ska ha den nästan?

Tack för all hjälp! :bump:

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 341
Kropp & Själ Jag vill gärna ha tips på torrschampo till min kliiga, oljiga hårbotten. Jag vet inte varför det kliar, trott på torrhet men jag är nu...
Svar
2
· Visningar
204
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 303
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023