hur kan det vara dragigt i ett hörn?

Emmahpemma

Trådstartare
varfor-ar-det-kallt.23794

(bilden syns snart, väntar på moderering)
Hur kan det komma sig att det är dragigt och iskallt i ett hörn mitt i lägenheten? väggen mot grannen är iskall och man känner hur det drar när man sitter i det hörnet. Det är inte särskilt kallt eller dragigt i övrigt i lägenheten... Är lägenheten dåligt isolerad eller vad sjutton händer?

ingen bild på min skärm.

Är det bebott på andra sidan väggen? Om lägenheten är tom sätts värmen oftast ner och då kan det bli riktigt kallt på väggen.

Eller så går det ventilation i väggen?

De kanske har fönstret öppet på andra sidan väggen?
Min dotter och hennes kompis bor i studentkorridor dit de flyttade i slutet av januari i år. Det var normalvarmt i min dotters rum men i kompisens rum var det iskallt trots att elementet stod och hoppade. De ringde värden men inget hände. Efter någon vecka knackade de på i grannrummen för att fråga om det var kallt hos dem också. I det ena rummet svarade ingen så de kände på dörren och den var olåst så de gläntade försiktigt på dörren. Då bor det ingen där och har inte gjort sedan innan jul och fönstret står på vid gavel mitt i vintern :banghead: Inte konstigt att det var kallt! De stängde fönstret och sedan dess har även kompisen det normalvarmt inne hos sig. Värden har fortfarande inte hört av sig :meh:

I min första lägenhet var det en spricka genom väggen i ett hörn. Jag upptäckte den pga att det pep när det blåste så jag la en ihopknölad matta där. Det blev inte kallt inne som tur var men ljudet var irriterande.
Så mitt tips är: en spricka i väggen.

Liknande trådar

Hemmet Det är +20 i (hyres)lägenheten när vi mäter temperatur en bit in, men lägenheten känns kall. Vi bor på 1a våningen och har källaren...
Svar
14
· Visningar
801
Senast: jemeni
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Bison
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 197
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 744

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024