Zewz
Trådstartare
När vi äntligen fick färdigt sovrummet på övervåningen kunde jag ställa in min söta kökssoffa och köksmöblerna i "köksmatsalen". Men det blir liksom inte bra... Inte mysigt nånstans. I nuläget har vi bara stoppat in möblerna där, och använder det som någon slags förvaring och man VILL inte ens sitta där och äta. Nu har vi sagt att vi måste göra nåt åt det, men vad?
Först måste jag bestämma HUR möblerna ska stå. (Lampan hänger kvar sen vår andra matsalsgrupp stod där innan...)
Soffan kan bara stå vid den väggen.
Ska bordet står sådär, eller ska jag vända det så det står med kortsidan mot kökssoffan? (Har några till stolar så jag kan ha tre på varje långsida.)
Vad ska jag hänga upp för taklampa? Gärna nåt lite annorlunda, halvlantligt.
Den lilla byrån ska bytas ut med en större pjäs som står i lagårn just nu, den går i samma färger som de andra möblerna. (Bordsskivan är i furu, även om det inte syns med duk... )
Vi kommer sätta upp några egensnickrare hyllor av gamla plankor på väggarna med, men vill inte göra det förrän vi möblerat som det ska vara. Hilfe!
Matsal efter mastsal...
Först måste jag bestämma HUR möblerna ska stå. (Lampan hänger kvar sen vår andra matsalsgrupp stod där innan...)
Soffan kan bara stå vid den väggen.
Ska bordet står sådär, eller ska jag vända det så det står med kortsidan mot kökssoffan? (Har några till stolar så jag kan ha tre på varje långsida.)
Vad ska jag hänga upp för taklampa? Gärna nåt lite annorlunda, halvlantligt.
Den lilla byrån ska bytas ut med en större pjäs som står i lagårn just nu, den går i samma färger som de andra möblerna. (Bordsskivan är i furu, även om det inte syns med duk... )
Vi kommer sätta upp några egensnickrare hyllor av gamla plankor på väggarna med, men vill inte göra det förrän vi möblerat som det ska vara. Hilfe!
Matsal efter mastsal...