Hur hoppar D-Days avkommor?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare whitetrash
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 799
W

whitetrash

Jag har blivit erbjuden en D-Day avkomma men jag skulle vilja höra hur de blir i hoppningen rent kvalitetsmässigt?

Jag vet att han kan ge skarpa och svåra hästar så det behöver vi inte diskutera, jag vill bara ha lite utlåtanden om hoppförmågan hos hans avkommor. Ni som har bilder får gärna visa :)

Tack på förhand!

Sv: Hur hoppar D-Days avkommor?

Hoppas oftast rätt dåligt. Eller ska man vara snäll så hoppar de medelmåttigt...

lät ju kul :smirk:

någon annan?

Han ligger under 100 i BLUP (tror kanske runt 90) och han är en gångartshingst, så att de inte hoppar fantastiskt är tämligen logiskt.

Jag har blivit erbjuden en D-Day avkomma men jag skulle vilja höra hur de blir i hoppningen rent kvalitetsmässigt?

Jag vet att han kan ge skarpa och svåra hästar så det behöver vi inte diskutera, jag vill bara ha lite utlåtanden om hoppförmågan hos hans avkommor. Ni som har bilder får gärna visa :)

Tack på förhand!

Det är ju ett sto inblandat också, och om hon är e. Irco Marco eller någon i hans kaliber kanske avkomman hoppar ok. Men inte skulle jag köpa en häst e D-Day med förhoppningen att det skulle bli en trevlig hopphäst om det inte var en helt fantastisk hoppmamma..
U

Ett syskon till två av mina hästar är e.D-Day-Gassendi och fick dubbeldiplom som treåring....så någon kan säkert hoppa hyfsat..

Självklart påverkar mödernet. Men då det inte framgår vad det är så är väl blupen det som är mest relevant. Det är ju baserat på hans avkommor!

Tex fick en De Niro hoppdiplom här i helgen. Inte riktigt heller som det ska! ;)

Jo det är sant, men många verkar ju vara fixerade endast vid hingstarna.. Tyvärr.
U

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: Pratsch
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 446
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 475
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt... 2
Svar
27
· Visningar
6 609
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Valp 2025