Hur högt kan en häst stegra?

Krans

Trådstartare
Tänkte på en grej...Hur högt kan en stegrande häst komma med framhovarna i luften? Säg att den är ca 150 cm i manken? Vad gissar ni?🙂
 
Min islänning på 133 cm kom över 150 cm när han stegrade högt. Varmblodet på 170 cm hamnar nog närmare 200 cm när hon reser sig rejält högt.

De brukar dock inte stegra ofta och om de väl gör det brukar det vara runt 100 cm högt. Men det har hänt att de rest sig högt.
 
Jag skulle säga att det beror på hur lång kropp hästen har. Även om två hästar är indentiska i mankhöjd kan den ena t ex. ha något längre kropp.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en ponny som nu har gått barfota i lite mer än ett halvår. Då han hittills bara har gått i hage o promenerar har han inga...
Svar
7
· Visningar
215
Senast: Tossa90
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 701
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 292
Senast: mars
·
Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
452
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp