Hur hög blir min åring?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Hejsanerika
  • Startdatum Startdatum
H

Hejsanerika

Hejsan,
Jag har en åring. som jag undrar lite om någon vet på ett ungefär hur hög han kommer till att bli.
Han är en korsning mellan Halvblod och Arab.
Jag mätte honom för någon månad sen och då var han 142 cm i manken. Sedan mätte jag honom i går, då var han 150 cm i manken,
Mätte också "täckes" längden.
Då var han 135 cm i går. sen är han ju bakhög nu också.
Hans bror som är 3 år är 155 cm,
men jag menar om han nu är 150 cm redan så kanske han blir högre ioch med att han bara är året?
Sedan kankse jag mätte lite fel så om man några cm.
Är det någon som på ett ungefär vet ?

Sv: Hur hög blir min åring?

en ungefärlig regel är att en häst vid ett års ålder nått 90% av sin slutliga höjd. Det är bara att ta fram miniräknaren ;)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 974
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 649
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 444
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej! Har letat lite men hittar inget bra svar. Jag har ett polskt halvblod som blir väldigt grinig när det är kallt, han är klippt för...
Svar
11
· Visningar
1 515
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka