Hur hittar man viltspårproven?

Lupin

Trådstartare
Var och hur hittar man de olika viltspårproven? Finns det någon samlad "anslagstavla" någonstans?

Sv: Hur hittar man viltspårproven?

Jag har hittat på goldenklubben, spaniel och retrieverklubben, sv.jägareförbundet m.fl. Finns lite utspritt.
Med största sannolikhet anordnas det också av rasklubbar för jakthundar.

Jag har inte hittat någon lista med alla kommande prov. Men leta runt, kolla på de olika klubbarna/föreningarna. Grythundklubben & taxklubben är de jag helst vill läsa för eftersom de passar mina hundars spårstil (terriers, lite snabbare).

Lycka till!:)

Gilly

Beror nog på var du bor. I mitt län finns en viltspårskalender där alla kommande fasta viltspår för året är inlagda.

Annars är det bara att ringa närmaste lokala älghundklubbs ansvarige för viltspår och anmäla hunden.

Vi är ju anmälda till anlagsprov på lördag, men parningarna kom lite emellan träningen i skogen (för att inte tala om min egen nyplussade graviditet :angel: ) så jag är inte längre lika säker på resultatet. Ifall vi missar på lördag hade det varit roligt att hinna göra ett nytt försök innan de där 30 dagarna före beräknad valpning. Men jag överlever säkert ifall jag måste vänta till våren. :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka