H
hästig
Jag känner mig väldigt frustrerad när det gäller min hoppning. Min häst och jag var nybörjare i hoppning när vi tillsammans började med det för ett år sedan. Jag har tränat mycket markarbete och hoppning 2 ggr/vecka det senaste året (vi har även haft vilotid emellanåt). Jag började med clear rounds med många vägringar, häst som blev helst stel som en pinne etc när vi kom in på banan. Jag spände väl mig också. Jag jobbar aktivt med att slappna av men har du en häst som har vägrat är det lätt att man spänner sig för hon har gjort många rejäla stopp i sista sekunden och sitter du inte bra på så hade jag trillat av minst hundra gånger vid det här laget. Hästen är lugnare inne på banan nu och jag försöker slappna av men vi får aldrig till rätt avsprångspunkt. Jag rider bara 90cm klasser. Hästen spänner sig nog lite framför hindret också och då kanske galoppen blir fel. Hemma på träningen går det bra. Även på framhoppningen har hon börjat vägra på oxrarna, det är precis som hon blir rädd och inte vet hur hon ska klara av situationen och jag antar att jag känner likadant. Jag vet att jag måste räta upp mig mer och bara göra en anings förhållning men det blir fel i alla fall. Finns det någon som har goda tips? Hjälp!!!