Hur hittar man loppisar?

Passion

Trådstartare
Jag håller på att rensa för fullt här hemma och tänkte dra till nån loppis och kanske få in lite stålar. Men hur hittar man vars det finns?
När jag letar på google hittar jag bara second hand och loppisbutiker men ingen dit man kan komma själv med ett bord.

Sv: Hur hittar man loppisar?

Det skulle kanske kunna komma tips om du skrev ut i tråden om var i landet loppisarna bör vara?

Jag vet inte hur man hittar dem, men de jag sett och fått nys om är på stan med små skyltar eller lappar på någon anslagstavla. I Göteborg är det en loppis under vår och sommarmånaderna i Slottskogen där man får ta med sig eget bord och stå och sälja. Det är utomhus dock och det krävs ju bra väder för att folk ska komma, men den är annars väldigt populär.

I mitt område finns en gigantisk loppis öppen varje söndag i Tidan. Inte svårt att hitta alls. Sen har de flesta lokala idrottsföreningar bakluckeloppisar på den varma delen av året. Bygdegårdar är också ofta loppisarrangörer.

Lokal tidningen, och även grupper på FB. Det börjar bli säsong för bakluckeloppisar nu så det gäller att hålla ögonen öppna! ;)

I utkanten av min stad finns något som man kallar för 'andra chansen' som drivs av arbetslösa, där kan man lämna in saker som de sätter pris på, sen delar man 50/50 med dem. De tar inte emot sånt som kan vara ohyra i, som madrasser och soffor och vissa saker får de i sån mängd att de måste man skänka, som tex böcker. Suveränt bra idé, jag har varit och lämnat ett lass av utrensade saker, registrerat mig som kund och de har märkt mina saker med mitt kundnummer och efter en tid kan jag kvittera ut min del av förtjänsten.

Tack för alla bra tips! Ska kolla anslagstavlor och även ringa till idrottsföreningar och bygdegårdar. Har för mig att det ska finnas någon bakluckeloppis här i närheten...
Lokaltidningen har jag inte men sådan info kanske också står på deras hemsida?

En ide är ju också att kolla med second hand butiker om dom köper in grejer.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 858
Senast: Enya
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Cattis_E
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
21
· Visningar
819
Senast: SiZo
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 071
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar