Hur hittar jag ponnyträningar??

P

prallan

Min dotter har fått sin första ponny, och har kommit dit att det kan bli aktuellt att hoppträna. Men!! Hur hittar jag träningar till en 8åring??
Finns det någon sida med "ponnytränare" för träningsportalen var svårt att söka på för att hitta kurser för barn :( Eller har jag missat något? :o

Sv: Hur hittar jag ponnyträningar??

de tränare jag stött på har tränat både ponny ekipage och storhäst, finns nog inte så många som bara tränar barn utanför ponnyridskolorna.
det lättaste är väll att hitta några tränare i närheten och ringa runt och fråga om de har lust att träna ponny.

Du ringer runt till ridklubbarna runt omkring dig, och även till duktiga privatpersoner med vana att undervisa barn. Man ska inte ha för höga krav på sås må bran. OCh det ska vara mer lek än träning!

Det är just därför jag vill ha någon rutinerad barn/ponnytränare :)

+ MaRomer

Tack för era svar:bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
18
· Visningar
1 773
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 767
Senast: Sezziyanen
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 534
Senast: MML
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022