Okej tack sa mycket for svaren och forslagen over ravell
Fick forslag pa tva anglohingstar av ombudet pa angloforbundet med strark gul/gen och fler finns det sa valdigt ovanligt ar de inte...De ar godkanda star i danmark och heter Pumkin och dodge du taillanet verkar pa stuteri anglo i danmark.
Det ar vall snarare sa att hittar man ett halvblod som ar isabell ar det oftast anglo och fullblod i bakgrunden..
Borde kanske tala om att mitt ena sto ar efter anglohingsten Phaeton som har starkt gult anlag och nedarver tydligen 50/50. Hon har grona papper och flera av hennes halvsyskon ar isabeller. Ska se om jag kan lagga in en bild pa nagon av dem...
Sa min tjej ska testas da det ar mycket mojligt att hon har en svagare gul gen eller hur man nu sager. hon ar i alla fall valdigt ljus.
Hur som helst kostade testet 500 for henne sa jag hoppas, for lyckas jag da hitta en gul hingst med blir det nog fina bullar
Dragon 456 ochsa en godkand halvblodshingst med starkt gult anlag(isabell som liknade en fux) och var har alla hans avkommer tagit vagen?
Kanske ska omformulera mig...
ar det nagon som kanner till en hingst efter Dragon 456? ( da det ar en ganska stor chans att avkomman bar pa genen)