Sv: Hur hittade ni er stallplats?
Jag har stått i fem stall totalt under mina elva år som hästägare.
Stall 1, kom före hästen. Jag var medryttare på stallägarnas häst först, och de hade en ledig box. De sa flera gånger att om jag ville skaffa egen ponny så fick jag gärna hyra den boxen, och på den vägen är det.
Stall 2, efter två år i första stallet behövde ägarna själva den boxen. Nya stallet hittade vi genom kontakter, en bekant till pappa hade en dotter med häst, som i sin tur hade en kompis med större stall och lediga boxar.
Stall 3, flyttade in i samma stall som bekantingens familj.
Stall 4, fick tips av en annan bekant till pappa om ett stall som eventuellt hade lediga boxar. (Ja, min pappa har ett enormt kontaktnät
).
Stall 5, det jag står i nu sen ett halvår tillbaka. Det hittade jag faktiskt själv, men med hjälp av kontakter. Hade letat stallplats länge på blocket och via Facebook (är med i en säljes-grupp på Facebook där det mesta annonseras ut i hästväg), men sen frågade jag en tjej i min högskolegrupp som jag visste var aktiv inom hästbranschen och dessutom hade häst i mina krokar om hon visste något. Då tipsade hon om ett mindre stall som eventuellt hade plats, och på den vägen är det.