Hur hittade ni er stallplats?

Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Har hittat stallplats både genom annons och via kontakter.

Nuvarande var genom kontakter.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Första stallplatsen minns jag faktiskt inte hur jag hittade. Men det var pappa sm fick ringa och prata med stallägaren. :p

Andra platsen var genom två kompisar som stod i ett kollektivstall där det fanns en plats ledig (fanns bara 3 platser totalt).

Tredje platsen var via en annan kompis.

Fjärde platsen var via samma kompis som 3:an. Hon bytte stall och jag följde med.

Femte och nuvarande platsen var genom annons. Stallägaren hade satt upp en lapp på en av sina staketstolpar till hagen som gränsar till en väldigt bra ridväg. Noterade numret i min mobil när jag red förbi och ringde direkt när jag kommit hem.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Blev övertalad av både stallägare och andra hyresgäster att flytta in :)

Tidigare stall har jag hittat på annons och ett av dem klampade jag bara in i stallet och sa att jag ville ha stallplats.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Första hästen hittades tidigare än planerat så stallet hemma var inte färdigt så frågade en i jakt laget om jag kunde ha hästen där till stallet var färdigt.

Andra gången var när fölet skulle vänjas av och frågade en annan i jakt laget som hyrde ut till två som bedrev avel i liten skala.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Jag har stått i fem stall totalt under mina elva år som hästägare.

Stall 1, kom före hästen. Jag var medryttare på stallägarnas häst först, och de hade en ledig box. De sa flera gånger att om jag ville skaffa egen ponny så fick jag gärna hyra den boxen, och på den vägen är det.
Stall 2, efter två år i första stallet behövde ägarna själva den boxen. Nya stallet hittade vi genom kontakter, en bekant till pappa hade en dotter med häst, som i sin tur hade en kompis med större stall och lediga boxar.
Stall 3, flyttade in i samma stall som bekantingens familj.
Stall 4, fick tips av en annan bekant till pappa om ett stall som eventuellt hade lediga boxar. (Ja, min pappa har ett enormt kontaktnät :angel:).
Stall 5, det jag står i nu sen ett halvår tillbaka. Det hittade jag faktiskt själv, men med hjälp av kontakter. Hade letat stallplats länge på blocket och via Facebook (är med i en säljes-grupp på Facebook där det mesta annonseras ut i hästväg), men sen frågade jag en tjej i min högskolegrupp som jag visste var aktiv inom hästbranschen och dessutom hade häst i mina krokar om hon visste något. Då tipsade hon om ett mindre stall som eventuellt hade plats, och på den vägen är det.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Första och andra stallplatsen: Kände stallägaren.
Tredje stallplatsen: Genom Buke :)
Fjärde stallplatsen: Annons
Femte (nuvarande) stallplatsen: Flyttade tillsammans med en kompis från stall nr 4, till ett stall där hon tidigare stått.

Kan tillägga att alla stallplatser varit bra förutom nr fyra. Så att känna någon som vet något om stället man flyttar till har varit ett enormt plus för mig!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 068
Senast: Rikke
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 515
Senast: Snurrfian
·
Fordon Jag skulle vilja ha ett annat nackstöd på min bil för det som finns passar inte min rygg. För mig som har ryggproblem skjuter mitt...
Svar
18
· Visningar
789
Senast: Seaside
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp