Hur hittade ni er stallplats?

Lajke

Trådstartare
Ja både nuvarande och tidigare - var det genom annons på internet, kände ni någon, var det genom en anslagstavla eller något annat? :)
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Annonser på internet på de senaste 2, tror det var på en anslagstavla på Granngården på en, och den första vi stod på var genom kontakter.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Nuvarande hittade jag genom att maila ridklubben i byn då jag skulle flytta 50 mil hemifrån så jag fick telefon nr till några olika stall och här hamnade vi och det är det mest underbara stall jag någonsin stått i!
Tidigare stod jag på en större anläggning då ringde jag helt enkelt stallägaren och frågade om det fanns någon ledig plats. Innan det var det annons på internet och innan det fick pappa bygga ett litet stall hemma på gården :p
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Nuvarande: Jag annonserade själv ut att jag sökte, inkluderade viktig info om hästen och mig. Svarade själv på några annonser men det var aldrig aktuellt, för dyra hyror, för kort hagtid eller för dåliga kommunikationer hos alla. Sedan, dagen innan julafton, så ringde min telefon :) Då var det en dundergo kvinna som hörde av sig och erbjöd mig en plats i ett stall som lät helt perfekt, nästan för bra för att vara sant. Lite dyrare än jag tänkt mig men åkte och tittade på juldagen och bestämde mig på en gång. Flyttade hästen en vecka senare och har stått där i sju månader nu, det var inte för bra för att vara sant :) Bästa stallet jag stått i, klart värt de extra hundralapparna. Förvånas fortfarande över hur fantastiska, noggranna och omtänksamma stallägarna är.

Första hästen: Samma stall som min projekthäst stod i precis innan, projekthästen var inte min utan ägaren hade hittat platsen.
Nuvarande hästen: Stod först hos min tränare (frågade bara). Sedan på ett stall där jag blev kontaktad via egen annons, vi flyttade därifrån för att vi vantrivdes både jag och hästen. Innan nuvarande stall stod vi på en lösdrift, blev även då kontaktad via egen annons, av en tjej som dessutom hade kontaktat mig vid första annonsen.

Egen annons har med andra ord fungerat väldigt bra för mig :p Har insett att jag har ganska specifika krav: minst 12 timmars utevistelse varje dag i stora hagar med kompis/-ar, fri tillgång på hö, hyfsade kommunikationer till stallet (kan promenera 20 min från busshållplats) och max 45 min från stan med buss. Paddock på skrittavstånd, någon form av sadelkammare och stallgång. Nästan omöjligt att hitta i Göteborg! Jag tycker ändå inte att kraven är konstiga... men såna stallplatser annonseras aldrig ut i alla fall.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Först genom kompis som byggt eget stall. Vilket inspirerade mig att själv bygga och där är dom nu:)
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Jag har hittat både genom annonser som legat ute och genom att själv lägga ut annons som jag gjorde nu sist. Jag har också fått boxplats genom vänner som stått i stall där det blivit ledigt och så har jag då fått tips.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Nuvarande stallplatsen hittade jag på annons. Hade hållit utkik på annonssidor länge och till sist dök det upp en annons som tilltalade mig. Nu har vi stått där i nästan 1,5 år.

Tidigare stall har jag hittat på annons, genom att kolla olika stalls hemsidor eller genom vänner och bekanta. I staden jag bodde förr hade jag koll på de flesta lite större stallen, men bytte stad för 2,5 år sedan och då fick man ta till andra medel :).
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Jag hittade min via om n dåvarande medryttar häst jag hade sen blev de en egen häst i det stallet
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Jag frågade ridlärarna på min ridskola om de visste något i området och fick ett telefonnummer. Svårare än så var det inte, jag som trodde att stalletandet skulle vara det allra jobbigaste när jag köpte häst :D
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Har stått på rätt många olika stall med olika hästar under ca 10 års tid.. Ca hälften av stallen har jag känt till sedan tidigare o ringt o frågat om dem har ledigt osv, alt känt någon där.. Och resten har jag hittat på annons på internet!
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Nya stallplatserna (from 1 sep) hittade jag genom annons. Där har jag väl hittat de flesta. Men några har jag faktiskt ringt och frågat om de har plats.

En gång har jag fått svar när jag har annonserat och det gör jag aldrig igen, hualigen vilken konstig människa det visade sej vara efter ett par veckor...O_o

Mvh Domino_s
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Första stallet: Jag hade hittat två hästar som jag var intresserad av och körde i mild panik runt till alla stall i närområdet och frågade om de hade någon plats. Det stall där jag fick plats var perfekt på ytan - nära min bostad, billigt, fina ridvägar, liten stabil flock. Jag köpte en av de intressanta hästarna och flyttade in. Av det har jag lärt mig att inte vara så fixerad vid avståndet till stallet som jag var från början. Vi stod där i tre månader och flyttade sedan av olika skäl (hade både med synen på hästhållning och personkemi att göra).

Andra stallet: Svarade på en annons på Hästnet som jag hade sett redan när jag letade stall första gången. Då tyckte jag att det var för långt bort, men eftersom det var fullservice och verkade vara bra stämning åkte jag och tittade. Fick bra intryck av stallansvariga som verkade ha samma syn på hästens behov som jag, så jag flyttade dit. Trivs jättebra och enda nackdelen är det jag kände från början, dvs. egentligen på gränsen till för långt bort för min smak, men det får jag ta.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Första via annons på nätet. Andra genom att själv höra av mig till stallet eftersom jag visste att jag ville stå där, fick stå i kö tills det blev en box ledig.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Hej!

De flesta platserna har jag hittat på nätet, ibland har jag hittat stallet först och sen väntat på att plats ska bli ledig. En plats hittade jag via lapp i mataffär.

Nuvarande stallet var en kompis och tittade på, hon ville inte flytta dit (minns inte varför) men tipsade mig och jag flyttade en vecka senare. Stog där ett par år, men flyttade pga avståndet och studier. Bytte stall 3 gånger efter det och är nu tillbaka i "rätt" stall igen. Avstånd är mindre viktigt när man trivs i stallet...

/Lavinia
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

De flesta stallplatser har jag hittat via kontakter eller att jag själv uppsökt stall och frågat om plats. Har haft två stallplatser som jag hittat på nätet-det har låtit bra i början men sen har det stadigt gått utför.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Det nuvarande åkte jag förbi, stannade och knackade på. Det har jag gjort någon gång tidigare också, leder ofta till andra tips om ägaren själv inte har en plats ledig.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Jag har stått på lite olika stall. Har hittat några av platserna på annonser på nätet och några via folk jag känt.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Nuvarande och de senaste stallen på internet och tidigare stall via kontakter.
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Jag har två stallplatser i två olika stall.

Stoet med föl står på ett stuteri där jag blev rekommenderad att stalla upp, så referenser alltså. Det är fullinackordering, och jag är mer än nöjd med den uppstallningen!

Sedan hyr jag en box i ett litet privatstall, och dit blev jag "headhuntad" av en kompis. Ett kollektivstall där vi sköter allt själva, även det är en uppstallning jag är väldigt nöjd med!
 
Sv: Hur hittade ni er stallplats?

Tidigare har jag hittat plats genom vänner men inget stall har varit till 100% belåtenhet så det slutade med att jag byggde eget. Första på en markplätt som jag ägde som inte var större än 1 ha utan boningshus och sen har jag köpt gård och rustat stallet där.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Hej! Någon som har bra koll på vad som finns för stallplatser nära Klippan, Åstorp, Munka-Ljungby, Ängelholm, Hyllinge? Jag flyttar...
Svar
0
· Visningar
1 068
Senast: Rikke
·
Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 515
Senast: Snurrfian
·
Fordon Jag skulle vilja ha ett annat nackstöd på min bil för det som finns passar inte min rygg. För mig som har ryggproblem skjuter mitt...
Svar
18
· Visningar
789
Senast: Seaside
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Hur är processen

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp