Sv: Hur hittade ni er stallplats?
Nuvarande: Jag annonserade själv ut att jag sökte, inkluderade viktig info om hästen och mig. Svarade själv på några annonser men det var aldrig aktuellt, för dyra hyror, för kort hagtid eller för dåliga kommunikationer hos alla. Sedan, dagen innan julafton, så ringde min telefon
Då var det en dundergo kvinna som hörde av sig och erbjöd mig en plats i ett stall som lät helt perfekt, nästan för bra för att vara sant. Lite dyrare än jag tänkt mig men åkte och tittade på juldagen och bestämde mig på en gång. Flyttade hästen en vecka senare och har stått där i sju månader nu, det var inte för bra för att vara sant
Bästa stallet jag stått i, klart värt de extra hundralapparna. Förvånas fortfarande över hur fantastiska, noggranna och omtänksamma stallägarna är.
Första hästen: Samma stall som min projekthäst stod i precis innan, projekthästen var inte min utan ägaren hade hittat platsen.
Nuvarande hästen: Stod först hos min tränare (frågade bara). Sedan på ett stall där jag blev kontaktad via egen annons, vi flyttade därifrån för att vi vantrivdes både jag och hästen. Innan nuvarande stall stod vi på en lösdrift, blev även då kontaktad via egen annons, av en tjej som dessutom hade kontaktat mig vid första annonsen.
Egen annons har med andra ord fungerat väldigt bra för mig
Har insett att jag har ganska specifika krav: minst 12 timmars utevistelse varje dag i stora hagar med kompis/-ar, fri tillgång på hö, hyfsade kommunikationer till stallet (kan promenera 20 min från busshållplats) och max 45 min från stan med buss. Paddock på skrittavstånd, någon form av sadelkammare och stallgång. Nästan omöjligt att hitta i Göteborg! Jag tycker ändå inte att kraven är konstiga... men såna stallplatser annonseras aldrig ut i alla fall.