Hur hitta häst med en viss färg?

misen

Trådstartare
ja hur hittar man hästar tex i andra länder än i sverige med en viss färg (cremello) endast islandshästar då? söker man på worldfengur så finns de ju en del men inte så lätt å hitta i övriga länder.. har en kompis som letar efter en hingst me den färgen att köpa men vet ej vart vi ska leta??

Sv: Hur hitta häst med en viss färg?

Man håller koll på salusajter och olika uppfödares hemsidor, så hittade jag mitt dubbelgula sto.

Alla islandshästar finns väl på worldfengur? (om de är reggade som islandshäst) Får man fråga varför ni vill ha en hingst med en speciell färg? (:

För att avla isabeller säkert ;) Mitt sto är köpt på färg OCH stam. Hade aldrig köpt henne om hon inte hade haft en stam jag gillat. Det ena utesluter ju inte det andra :)

Kan vara svårt om hästen inte saluförs med rätt färg.
Finns en 2 årig hingst till salu där dom anger färg isabell.
I texten är han albino och föräldrarna palamino.

Men om en häst är dubbelgul så syns det och kan man nedärvningen så är det lätt att veta om färgen kan vara den rätta och att hästen tex inte kan vara sotvit eller vara perlino. Kan ju vara svårt att se, men går ju att kolla via stammen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 595
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Jag är en 34-åring invandrare som har separerat sig från sin partner nyss. Jag känner att jag vill skaffa barn, helst i Sverige, för att...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 144
Senast: gammalek
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 206
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 426
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve