Hur hårt ska/kan man spänna senskydden?

ponnymother

Trådstartare
Dottern ska få finare senskydd i läder till sin bponny i present, sådana med fyra resårer som man spänner i "knapphål" om ni förstår vad jag menar, finns två hål. Ponnyn har ganska grova ben så man får ta i ganska mycket, blir det för hårt då? Är det något som kommer att ge med sig tror ni? Märket är Chetak. Har tidigare bara haft H**ks, eftersom det måste vara minsta storleken, shettis

Sv: Hur hårt ska/kan man spänna senskydden?

Jag tycker man ska spänna skydd så pass hårt så att de sitter kvar och inte glider runt. Sen brukar jag stoppa ner ett finger emellan och kolla så det inte sitter för hårt. Tycker resår är svårt, för det kan sitta hårdare än vad man tror. Men den brukar töja ut sig lite efter hand.

Liknande trådar

Utrustning Köpte ett par begagnade senskydd häromdagen. Blev dock lite osäker på storleken när jag provade dem... Det är med såna spännen man...
Svar
7
· Visningar
3 328
Senast: fejko
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 546
Senast: moonstruck
·
T
Utrustning Hallå! Jag är i akut behov av senskydd! Nu är det så att min D-ponny har ganska "grova" ben så ponnysenskydd skyddar knappt runt kotan...
Svar
19
· Visningar
1 364
Senast: FadeAway
·
Utrustning Idag har pållen fått en Amerigo Classic utprovad! Skön sadel som verkar passa Lady mycket bra, ska bli spännande att få rida mer i...
Svar
17
· Visningar
2 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka