Hur har ni inrett era Quadroliftar?

Lamborghini

Trådstartare
Har precis fått hem våran nya EL (:love:) som jag valde o ha en Quadrolift till. Jättegosig och allt.. Vad har ni i era? Filtar, bla bla bla osv?

Den är ju inte lika rymlig som en separat liggdel (typ Citykorgen) men det funkar inte för oss då det är lättare o transportera den lilla mjuka liggdelen mellan källare o lgh. Är så tight där inne så jag undrar vad ni har i era o under vilka årstider?

Bild för den som undrar hur dessa ser ut.

Senast ändrad:
Sv: Hur har ni inrett era Quadroliftar?

Ser ut att likna den som vi hade till Rasmus, och det blir mycket varmare i dem än man tror! Vi hade tjockt fårskinn och en mysig filt.

Kan tänka mig det, kommer inte kunna ha den övre delen på i sommar direkt :D

Vi har en liknande lift och har nu på vintern haft en vikt fleecefilt i botten, overall på bebisen och en vikt fleecefint ovanpå/"runt" bebisen. Han har aldrig blivit kall.

Rasmus växte ur sin vid 5-6 månader. Så vi hade den november till mars. Sen bäddade jag med ett täcke som madrass i vagnen och sen filt runt honom. Då börjad ehan dessutom vilja sitta lite upp och kolla så då hade jag med en liten kudde så han kunde sitta upp och titta.

phpwbwfoe.jpg

Vi har en liknande lift i vår vagn.
Jag har lagt en åkpåse i botten, jag har vänt på den så den blir som en mysig fäll och kommer inte ha den som åkpåse. Den är lite fårskinnsliknande. Sen kommer bebisen ha en stickad overall på sig och en bomull eller flecefilt beroende på hur kallt det är. Fällen kommer jag ta ut om det visar sig att det blir för varmt. Då kommer botten istället vara en madrass och kanske en filt på madrassen.

Vi har en liknande lift i vår vagn.
Jag har lagt en åkpåse i botten, jag har vänt på den så den blir som en mysig fäll och kommer inte ha den som åkpåse. Den är lite fårskinnsliknande. Sen kommer bebisen ha en stickad overall på sig och en bomull eller flecefilt beroende på hur kallt det är. Fällen kommer jag ta ut om det visar sig att det blir för varmt. Då kommer botten istället vara en madrass och kanske en filt på madrassen.

Men det känns så trångt! Ska du klippa till en madrass själv eller hur hade du tänkt? Sen tror jag tom en vanlig kudde till vagn har svårt o få plats men jag har inte testat. Måste kanske öppna kudden o kolla läget :)

När vi fick hem den var fällen uppåtvänd, har inte provat pyssla om i den så vet inte hur den kan se ut än.

Men det känns så trångt! Ska du klippa till en madrass själv eller hur hade du tänkt? Sen tror jag tom en vanlig kudde till vagn har svårt o få plats men jag har inte testat. Måste kanske öppna kudden o kolla läget :)

När vi fick hem den var fällen uppåtvänd, har inte provat pyssla om i den så vet inte hur den kan se ut än.

Jag o Calazirya har löst mysteriet nu :D

Jag tycker det ser jättetrångt ut i vagnen, men min mamma säger att bebis kommer vara så liten att det inte alls kommer vara trångt, bebisar ska tydligen tycka om att inte ha för mycket plats också. Jag köpte min vagn begagnad och fick med en madrass, det är en tunn skumgummibit med tyg på.

Det är så svårt att veta också hur vädret kommer vara, i mars kan det ju både var vinter och vår så jag tänkte känna efter lite hur vädret är och vad bebis trivs med och sen anpassa efter det.

kl

Nu har ju jag en stor EL duo med massa plats, men även jag år tänka mig för så att det inte blir för varmt. Jag kan därför tänka mig att det blir bra varmt i ren sån liten lift.

Nu när det varit ca 5 minus har jag en fårskinnsfäll i botten (ovanpå madrassen naturligtvis) och bara själva vindskyddet på. My har då haft en varm overall på sig. Första gången hade jag en fleecefilt också, men det blev på tok för varmt! Med sufletten o vindskyddet blir det rätt varmt faktiskt, och hon har aldrig varit kall.

//Julia

Det verkar vara vanligare att det blir för varmt i vagnen än för kallt, så det bästa tror jag är att prova sig fram.

Vi har också beställt en Quadrolift till vagnen.
Instämmer att det såg väldigt trångt ut i den, bara som den var, tom.
Men ack så ljuvlig och härlig!

Nu till min fråga, dom här olika fårskinnen ni använder i liftaran och vagnarna.
Är IKEA's fårskinn samma som barnaffärernas?

Använder ni dom 'fluffiga' vita, eller dom grå eller bruna 'krylliga' som inte är lika tjocka..? Värmemässigt, borde de vara lika bra?

Ikeas fårskinn är en matta och ska inte användas till bebisar. Jag tror det är behandlat med kemikalier som inte är bra för bebisen, ikea själva avråder till att använda det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka