Hur har ni fixat hinderbana?

F

Filosofen

Tips på var man får tag på tex piedestal, "broar", "biltvätt" tunnor mm? Har redan presenningar, traktordäck och plasttunnor. Hur har ni gjort? Drömmen är att bygga upp en riktig trailpark med massor av utmaningar :D

Men jag vill ha mer :d Är helt kass på att bygga saker så jag vill helst köpa fraföralllt sånt som trappa och piedestal som ska hålla ordentligt...

Tack för hjälpen!

Sv: Hur har ni fixat hinderbana?

olika sorters däck kan man få tag på hos typ bilförsäljningssnubbar
och man kan hitta lastpallar transportföretag bl a. (fast Lastpallar är INTE gratis...)

lastpallar kan visst vara gratis!!! Vi kan ta så många vi vill hos en ridsportsbutik!!

Det jag allra mest vill ha just nu är piedestal "elefantpall" om ni fattar vad jag menar. :D

men att ordna en "elefantpall" eller piedestal är väl bara att lägga upp två-tre lastpallar på varandra.

Är det tillräckligt stabilt då? Fattar ju att man spikar ihop sakerna men ändå...?

Vill helst ha en riktig :)

Nu e jag säkert skittråkig...men i mitt/mina hästars fall så funkar det...

Har två skitläskiga traktorer, som används för jämnan i alla möjliga/omöjliga fall...där rider jag o stannar o pratar en stund med gubben...hästarna klipper inte ens med öronen...

Har en avsats som är ca en halvmeter på det stället som har den minsta höjden....(avsedd som en liten kant o avgränsning mot naturen som ständigt vill ta över....Inget snack..där kliver vi upp...o balanserar på ngn halvmeters yta....ibland(som sagt med ngn halvmeter ovan mark, ibland ngn meter drygt....

Snöplogen, med eftersaltaren...inget snack därheller...likaså en massa konstiga presseniningar som byter plats för jämnan, som står o slår i vinden....

Man "behöver" ingen "bana", "läskigheter" står att finna överallt i vår miljö...bara att ha fantasi att nyttja dem!

Allt som du märker att din häst reagerar för:"Aha!,Det där kan jag använda!"

Till syvendes o sist så är det ju målet man vill nå, dvs en häst som följer dig överallt, eller går dit du vill att den skall gå med total tillit till dig oavsett om det är en "van" miljö/bana, eller ej....

Så ta du tillvara allt som finns naturligt i eran omgivning...det bästa anser jag, för en anlagd "bana" är ju ngt hästen snart vänjer sig vid...men missar då att det är DIG han/hon ska följa no matther what!/Kram Tolly

Filosofen skrev:
Det jag allra mest vill ha just nu är piedestal "elefantpall" om ni fattar vad jag menar. :D
Vad är detta?
Vad har man den till?

För att det är kul och för att hästen kan kliva upp och balansera.

Tolly: Inte tråkig ;) Naturligtvis vet jag det och jag använder mig av omgivningarna men jag vill ha en bana för att det är kul och även för att det är bra att kunna öva på inhägnat område med hästar emellanåt. Nog om detta jag har fått lite tips och har även fått tag på bygghjälp :)

Tack för era svar!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Trädgård & Växter Har sett de superlånga trådarna om rumsväxter men känns lite mastigt att läsa igenom dem för mina väldigt specifika frågor innan jag...
Svar
11
· Visningar
1 779
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 386
Senast: Görel
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar