Sv: Hur har ni fixat hinderbana?
Nu e jag säkert skittråkig...men i mitt/mina hästars fall så funkar det...
Har två skitläskiga traktorer, som används för jämnan i alla möjliga/omöjliga fall...där rider jag o stannar o pratar en stund med gubben...hästarna klipper inte ens med öronen...
Har en avsats som är ca en halvmeter på det stället som har den minsta höjden....(avsedd som en liten kant o avgränsning mot naturen som ständigt vill ta över....Inget snack..där kliver vi upp...o balanserar på ngn halvmeters yta....ibland(som sagt med ngn halvmeter ovan mark, ibland ngn meter drygt....
Snöplogen, med eftersaltaren...inget snack därheller...likaså en massa konstiga presseniningar som byter plats för jämnan, som står o slår i vinden....
Man "behöver" ingen "bana", "läskigheter" står att finna överallt i vår miljö...bara att ha fantasi att nyttja dem!
Allt som du märker att din häst reagerar för:"Aha!,Det där kan jag använda!"
Till syvendes o sist så är det ju målet man vill nå, dvs en häst som följer dig överallt, eller går dit du vill att den skall gå med total tillit till dig oavsett om det är en "van" miljö/bana, eller ej....
Så ta du tillvara allt som finns naturligt i eran omgivning...det bästa anser jag, för en anlagd "bana" är ju ngt hästen snart vänjer sig vid...men missar då att det är DIG han/hon ska följa no matther what!/Kram Tolly