Hur har ni era gamla hundar försäkrade?

Sv: Hur har ni era gamla hundar försäkrade?

Kanske lite förenklat men la till ytterligare olycksförsäkring om 20.000 plus rehab och medicin. Sveland har jag.

Jag har båda mina försäkrade i Agria som inte sänker veterinärvården. OK, försäkringen blir lite dyrare, men det kan det vara värt. Min drygt 13 årige gamling har fortfarande 25000,- i veterinärvård per år precis som han haft hela livet.

Min gamla hund, som var försäkrad i Folksam, var kärnfrisk i större delen av sitt liv, och var aldrig hos veterinär bortsett från vaccineringar.

Vid tolv års ålder åt hon något otäckt och blev jättesjuk. Veterinären ställde diagnosen livmodersinflammation, och tog bort livmodern på henne. Inte precis den lämpligaste behandlingen, speciellt som det inte var något fel på livmodern, men hon överlevde, om än med ett nödrop.
Det var då jag upptäckte att det bara var 7500:- kvar på hennes försäkring, behandlingen kostade det tredubbla.

Drygt ett år senare fick hon grön starr och det slutade med att vi fick ta bort ögat. Då var det ändå mindre kvar på försäkringen, och det jag betalade för dessa båda operationer, hade räckt till två nya hundar.
Men hon levde i alla fall två år till, så det var värt det.

Min nya hund har jag försäkrat i Agria. Även hon verkar kärnfrisk, men det är ju när de blir gamla som veterinärvårdsförsäkringen oftast verkligen behövs.

Kl

Jag tog bort försäkringen hos if i våras.
Kostade då 4500/år (efter att vi nyttjat den så höjdes premien med 1000/år), fast självrisk 2500 och veterinärvården hade sjunkit till 15 000.
Det var helt oekonomiskt, och jag har beslutat att inte göra några ingrepp som kräver narkos efter att ha sövt hunden 3 ggr på 1,5 år. Det känns inte etiskt att göra mer, och jag hoppas hon får ett år eller två till. Hunden fyller 12 om en månad, modell större.

Liknande trådar

Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
463
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
1 043
Senast: snöflingor
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 688
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat