Der visste jag inte! Hur länge håller det på? Vi kommer vara där typ mån-ons nästa vecka.O-ringen startar vid Höga Kusten i helgen, så kolla o förväg var ni kan vandra pga orienterare också![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Der visste jag inte! Hur länge håller det på? Vi kommer vara där typ mån-ons nästa vecka.O-ringen startar vid Höga Kusten i helgen, så kolla o förväg var ni kan vandra pga orienterare också![]()
Jag är så sämst på geografi...Kan tillägga att jag startar från några mil utanför Falun. Kårböle är min vanliga väg...![]()
Jag är så sämst på geografi...
Till nästa fredag tror jag. De har en egen hemsida, sök på o-ringen 2018.Der visste jag inte! Hur länge håller det på? Vi kommer vara där typ mån-ons nästa vecka.
Det brinner inte i norra Sverige, det brinner i mellersta Sverige. Eller, ja... Det brinner ju överallt, men Jämtland ligger i mitten av Sverige och Gävleborg och Dalarna söder om mitten.Jag får inte ihop det. Det är höbrist i södra Sverige för att det varit så torrt så man funderade på att köra ner hö från norra Sverige. Nu brinner det i norra Sverige men inte i södra Sverige. Hur går det ihop?
Branden är fortfarande inte under kontroll. Ska snart iväg till en av våra bränder och kolla om jag kan ta ihop all slang och utrustning och fylla upp våran brandvagn . Fick en ny brand igår men den släcktes fort av helikopter men måste bevakas så den inte flammar upp igen.Bränderna... det är fortfarande illa uppe i Trängslet och än värre i Lima-Malung (där @skerper är).
Tack, kollade där och meddelat mina reskompisar. Får se om vi ändrar planerna!Till nästa fredag tror jag. De har en egen hemsida, sök på o-ringen 2018.
Särbo ska dit så jag har bara vag koll![]()
Det brinner i norra Sverige med, både utanför Umeå och vad jag såg tidigare Jokkmokk. Det är bara Lapplandsfjällen som inte brinner, än.Det brinner inte i norra Sverige, det brinner i mellersta Sverige. Eller, ja... Det brinner ju överallt, men Jämtland ligger i mitten av Sverige och Gävleborg och Dalarna söder om mitten.
Västerbotten och norrut är det inte lika torrt, så jag antar att det är därifrån fodret kommer?
Mvh,
Lady_S
Läste att branden i Ljusdals kommun täcker ett område stort som 11 500 fotbollsplanerKårböle har evakuerats (eller om den ska evakueras, blev lite osäker nu)
Jag undrar om man har försökt spara in för mycket på räddningstjänsten?
Här i Östergötland har det iaf varit arga insändare och massuppsägningar från missnöjda deltidsbrandmän.
Tror det gäller hela Sverige tyvärr, läste i en debattartikel att det inte ens finns tankbilar överallt.Inget lokalt fenomen, det är samma här i Dalarna.
Det har mycket att göra med det nya kollektivavtalet som i många fall är en ren försämring.Jag undrar om man har försökt spara in för mycket på räddningstjänsten?
Här i Östergötland har det iaf varit arga insändare och massuppsägningar från missnöjda deltidsbrandmän.