Jag har mina 3 hästar precis som jag vill ha dem. Förfogar över ett "eget" stall på bondgården som min sambo jobbar på. Det är bara jag som huserar där och det passar mig ypperligt. Stora fina hagar som är kuperade och innehåller både öppna betesytor och skogsdungar, mkt. skydd finns för hästarna. Har även en liten loge till stallet där jag kan förvara nästan hela vinterns höförråd. Min snälla sambo hjälper mig med hämtning av hö, tömning av gödsel m.m. Har ingen paddock men trimmar helst ute i skogen, har outsinligt med ridvägar, med mkt backar av olika längd och branthet. Kan trimma o hoppa i vinterhagen om jag vill, den är plan o fin på mitten, annars har jag 10 minuter m transporten till några olika ridhus. Min granne hjälper mig oxå gärna om jag vill åka bort ngn gång. Känner mig oerhört priviligerad faktiskt. Stod inackorderad ett år, men det passade inte mig, inget fel på stället men jag är typen som helst fixar allt själv, släpper in o ut när det passar mig o mina hästar bäst m.m.
Ett stort plus är ju att jag inte betalar ett öre för att ha stallet, däremot sköter jag underhållet av stallet, m målning, reparationer osv. Jag sköter oxå staketet i vinterhagen, sommarhagen fixar ägarna, då deras kvigor/kor oxå går där.
Ett stort plus är ju att jag inte betalar ett öre för att ha stallet, däremot sköter jag underhållet av stallet, m målning, reparationer osv. Jag sköter oxå staketet i vinterhagen, sommarhagen fixar ägarna, då deras kvigor/kor oxå går där.