Tack för alla kloka svar. Jag inser att det upplägg jag har presenterat för dottern är mer rimligt än att ens överväga att köpa en häst redan nu. Jag har sagt att det finns ett antal steg där hon lär sig och kan visa att hon är intresserad av att ta mycket ansvar (och vi föräldrar också lär oss):
1. Skötare på ridskolan (11 år)
2. Leta medryttarhäst (ca 12 år)
3. Hyra sommarhäst (ca 12/13 år)
4. Ev egen häst (ca 15-16 år)
Problemet är tyvärr att det verkar omöjligt att hitta medryttarhäst för barn/ungdomar som är i vuxenstorlek här i Stockholm. Men det kanske blir lättare när hon har ridit mer och bonusmamma kanske har lite kontakter som kan ge henne en chans.
Hon mår så otroligt bra av hästarna så även om det inte är min dröm så är jag beredd att göra väldigt mycket för hennes välmående. Hennes pappa har också blivit väldigt förtjust och skulle gärna rida, men tyvärr är han för tung.
1. Skötare på ridskolan (11 år)
2. Leta medryttarhäst (ca 12 år)
3. Hyra sommarhäst (ca 12/13 år)
4. Ev egen häst (ca 15-16 år)
Problemet är tyvärr att det verkar omöjligt att hitta medryttarhäst för barn/ungdomar som är i vuxenstorlek här i Stockholm. Men det kanske blir lättare när hon har ridit mer och bonusmamma kanske har lite kontakter som kan ge henne en chans.
Hon mår så otroligt bra av hästarna så även om det inte är min dröm så är jag beredd att göra väldigt mycket för hennes välmående. Hennes pappa har också blivit väldigt förtjust och skulle gärna rida, men tyvärr är han för tung.