Hur har det gått?

Salonikel

Trådstartare
Har ni uppnått era mål i år?
Vad hade ni för mål under 2005 och hur har det gått?

Vad har ni för planer o mål inför 2006??

Sv: Hur har det gått?

du är för rolig, skulle inte bli förvånad om du frågade om vi lagt upp planeringen för att nå toppformen för os 2012 (är det då förresten?) :rofl:

Nja, målet var väl att rida 8-10 tävlingar, det blev bara fyra, pga skadad häst. Men, delmålet för första halvåret var att debutera CIC*, vilket vi gjorde i Valla i juni, så dit är jag nöjd.

Har inte satt upp några klara mål för nästa år än, Kommer förmodligen att försöka rida lite fler CIC* (om ekonomin tillåter). Kanske väljer jag att debutera **, dock svårt att säga nu med tanke på den här tråkiga hösten...

Själv då?

/Emma

Jag hade som mål att rida massor med lätt klass på våren med bra resultat och en häst som gick stadigt och utan att tveka i terrängen. det uppnådde vi verkligen

sen hann vi ju även med JSM i * på midsommar och det var ju inte riktigt planerat, hade tänkt mej * till hösten.....men det gick ju fint iaf, han har gått väldigt bra i terrängen hela året (de få hinderfel vi har haft har varit enbart mitt fel). däremot har hoppningen gått lite upp och ned eftersom det inte har varit så lätt att hitta ett bett där man får lagom mycket häst att rida.....
vi avslutade ju iaf med placering i * på Udden, och då stämde allt även hoppningen så det känns som om vi har uppnått våra mål

Är jättenöjd med hästen, denna säsongen har verkligen gått över förväntan :)

Till nästa år har jag tänkt mej att fortsätta ligga stadigt i *,
starta internationell * och helst även nationell ** nån gång framåt sommaren
och går allt vägen vore det ju trevligt att få rida JEM åxå :angel: men det är nog mest önsketänkande.....

och går allt vägen vore det ju trevligt att få rida JEM åxå men det är nog mest önsketänkande.....
Är du tokig eller? Vadå önsketänkande? :mad: Varför skulle du inte klara det?! :bump:

jo, det är klart, vi kommer ju att vara halva laget du och jag :D :bump:

fortsätter hästen att gå så bra så skulle det säkert inte vara några problem så jag får väl se till å styra ordentligt nästa år och inte massakrera några hoppebanor ;)

Klart du kan göra det! Jag har aldrig sett dig men jag måste säga att ni låter lovande :D
Själv har jag som mål att starta entjärningt till sommaren och sen rida det resten av året. Om hästen håller sig skadefri och allt går som jag tänkt mig.

Du och din häst har kapacitet för JEM, jag vet :D . Så där kommer ni att vara när det är dags. Glöm heller ej vad vi pratade om sist vi sågs.

Vi har uppnått våra mål med Busan i år. Ville ha ut henmne på ett par debutanter, med toppad form till Udden under SM helgen. Det klarade vi.

Målet för oss nästa år är kval och start i final i Breeders för 5 åringar med henne. Återstår att se om vi lyckas. Gör vi inte det, så kan i alla fall ingen säga att vi inte försökte.

Jag kan lugnt konstatera att jag uppnått mina mål i år. Iofs har de ändrats under årets lopp eftersom hästsituationen förändrats men mina föresatser vid årets början har jag väl lyckats leva upp till rätt väl.

Började året med sen sexåring som framåt vårkanten var stadig i 1,10 och klar för 1,20. Sålde honom under sommaren och köpte Sune som helt plötsligt från att ha varit dressyrhäst fick bli fälttävlanshäst och gjorde det med den äran.
Förhoppningarna inför debuten var att rida fyra tävlingar - helst två debutant och två lätta men med plan B som tre debutant och en lätt. Plan A höll och han har varit placerad i den första debutanten och båda de lätta klasserna. Helst hade jag velat hinna debutera 1,20-hoppning också men det finns inga fler i höst. :mad:

Planen inför våren är att rida en debutant först och sen så många lätta som det behövs för att jag ska tycka att han känns mogen för att gå * så förhoppningsvis framåt sommaren. Måste hinna med banhoppningen också - 1,20 ganska tidigt på säsongen och 1,30 när vi har tid och han känns klar.

Detta årets mål var att debutera lätt i Gärds för att förhoppningsvis vara klara för *-ig till Gärds på hösten (hade en liten önskan att rida 5-års i öveds :D ). Detta gick rent åt skogen när han fick en rel stor sårskada i hagen i våras :cry: . Därför blev det i stället Tågarp som första start och totalt 5 lätta i år.
Nu har vi precis debuterat 1.20 och nästa års mål är att debutera *-ig i Skatteberga för att sedan befästa oss i klassen under året. :bump:

Nej, jag har inte uppnått mina mål. Häst nr 1 hade jag velat starta eller iaf varit startklar msv b och vi lyckades inte, irriterande då det var så nära.

Häst nr 2 skulle gått en debutant men blev klar så sent att vi inte hann med den. Misslyckat vet jag inte om det var, men lite trist. Fast överhuvudtaget har (tävlings)året 2005 varit hemskt.

2006 års mål är SM-start med nr 1 och msv b med nr 2.

Salonikel skrev:
Har ni uppnått era mål i år?
Vad hade ni för mål under 2005 och hur har det gått?

Vad har ni för planer o mål inför 2006??
Både ja och nej...

Fick inte så många placeringar som jag hade hoppats MEN jag blev 8a på JSM i midsommar

Sen red jag Lag-SM och laget blev femma

Sen startade jag CCI1* i Bad Segeberg och blev 14e placerad indiveduellt och Laget blev 3e placerad så för tillfället är jag super nöjd med sessongen.

Målet med nästa år är att rida ** och NM för J/YR med mera...

Själv är jag inte direkt nöjd,
vi är fortfarande väldigt dåliga på dressyrbiten :angel:
Men iaf kvalade till *.

Däremot har hoppningen gått bättre ;)

Nä.. Så där.

Häst 1: Min egen lilla tös, gick bra i 2004, red 2 lätt, den sista gick jätte bra, men lite dårlig dressyr. Så stulade det sej i hoppningen på våren, startade deb. i Vinslöv, allt gick på tvären. Nu har pållen fått diagnos strålbenshälta. Jättekul :cry:
Häst 2: Bra start, pla¨c. i Vinslöv i april deb, plac. i 110hopp. Dååårlig i Skatteberga, lätt i Gärds, bra. Lätt i Sydslätten, jättebra! Dro på semester till USA, den andra stalltjejen red hästen efter detta.
Häst 3: Lite riden, hoppade for 1.gång i mars. Mål: 100cm hoppning o deb. fält. Vi klarade det :banana: Bra dressyr o hopp. i Vinslöv i okt, 1 stopp i terrengen. Jättenöjd. Men fortfarande lite grön. :bump:
Häst 4: Svårriden, red henne i Skurup (stannade ut oss i hopp., dårlig dressyr), Ramlade av på 2a hinder i terrengen i Torn. Jättebra dressyr o elendig hoppning i Vinslöv i Okt.

Mitt mål för 2006 är 1*, men behöver bara en häst till detta :eek:

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 205
Senast: Pooh
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Julfirande, nyårslöften och reflektioner från året som gått. Hippson har pratat med några välkända ridsportprofiler om julen, hästarna...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter CCI4*-S har länge efterfrågats i Sverige och nu blir det verklighet. Det är Kristianstad International Eventing som tar sitt...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: Gunnar
·
Hästvård Har en 15 åring som fått sin första foderstrupsförstoppning någonsin. Kom in från hagen, förmodligen lite uttorkad pga varmt väder och...
Svar
10
· Visningar
1 341
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka