danilo
Trådstartare
Jag skulle så gärna vilja både intrevallträna, klättra i backar, rida en sväng i skogen över stock och sten och ta längre ridturer nu för att hålla igång min häst på ett bra sätt. Men det känns omöjligt så länge det är flera decimeter snö. Backträningen blir halkig, intervallerna går inte i mörkret och att rida där det inte är stigar går inte eftersom jag inte ser hur marken är (om det är hål eller annat). Ridhuset vill jag inte rida i mer än en gång i veckan (och har inte råd med det heller).
Så hur gör ni som ändå försöker hålla igång? Har ni några bra tips på hur man kan rida i mörkret, utan att det bara blir skritt-turer på en stig utan någon direkt träning? Eller får jag helt enkelt acceptera att det är vilosäsong för tillfället för mig och min pålle?
Så hur gör ni som ändå försöker hålla igång? Har ni några bra tips på hur man kan rida i mörkret, utan att det bara blir skritt-turer på en stig utan någon direkt träning? Eller får jag helt enkelt acceptera att det är vilosäsong för tillfället för mig och min pålle?