Hur hålla mobilen

coolia

Trådstartare
när man pratar? Jag brukade alltid ha mobilen vid örat men nu har jag sett folk som håller mobilen framför munnen ungefär som en smörgås? Är det bättre och varför?

Är det inte dom som kör med högtalare och surfar samtidigt som gör så då? Låter lite märkligt annars.

Jag tycker det är enklare att köra på högtalaren när det inte är andra som hör samtalet, med min fån så kommer jag så lätt åt mute på skärmen med örat annars när jag pratar.

Bland folk är det ju värdelöst att göra så. Kan köpa med hörlurar utan mikrofon, kanske. Men inte de som då tvingas tala i betydligt högre än normal samtalston.
Håller den vid örat. Eller har headset i örat.
Varför skaffar inte dessa personer headset tro?

Har aldrig förstått det där :o
Kommer nog inte göra det heller :cool:
Då kan man ju lika gärna ha luren i örat?

när man pratar? Jag brukade alltid ha mobilen vid örat men nu har jag sett folk som håller mobilen framför munnen ungefär som en smörgås? Är det bättre och varför?

Jag håller mobilen så att munnen hamnar vid mikrofonen, och örat är i närheten av "luren" så jag helst hör vad den säger som jag pratar med.

Är jag bland folk håller jag telefonen mot örat.
Hemma brukar jag ligga i sängen och prata. Sätter på högtalaren och lägger telefonen på en kudde, då kan jag svara på meddelanden och göra annat samtidigt.

Jag personligen tror att det är en tevegrej, folk härmar det de sett på teve. För att kunna spela in samtal i någon reality-såpa måste personen hålla mobilen så och sen sprider det sig, vissa tycker att det ser coolt ut eller något.
Min teori :D

Jag gör så när jag ska boka tid för då kan jag titta i kalendern på telefonen samtidigt. Men då har jag också högtalarfunktionen på. Och gör det ju inte ute bland folk eller när jag går.

Jag pratar väldigt ofta så, på med högtalaren och så telefonen någonstans i närheten, med en kompis-. Troligtvis för att våra samtal brukar vara över timmen så då orkar jag inte hålla i telefonen :D !

Mina vanliga (ovanliga eftersom jag sällan pratar i tel med annan än ovan nämnda kompis) brukar oftast vara runt 1 minut, då håller jag telefonen som vanligt :)

Senast ändrad:
En liten fundering;

Varför anses det egentligen som fel att prata i högtalare bland folk? Vad är det som är mer störande att höra en 2 vägskommunikation där den ena är i högtalare, än att höra två personer som har ett samtal face to face? Är det ljudbilden?

Jag vet ju vissa som t.o.m stör sig på att det pratas i mobil bland folk, men (oftast :D ) har de inget emot att två personer sitter och pratar?

En liten fundering;

Varför anses det egentligen som fel att prata i högtalare bland folk? Vad är det som är mer störande att höra en 2 vägskommunikation där den ena är i högtalare, än att höra två personer som har ett samtal face to face? Är det ljudbilden?

Jag vet ju vissa som t.o.m stör sig på att det pratas i mobil bland folk, men (oftast :D ) har de inget emot att två personer sitter och pratar?
För min del så skär högtalar ljudet i öronen, måste hålla för medans jag går förbi. Det gör verkligen så ont.
Det där hemska metalliska ljudet, ryyyys.
Har hen en kvalitet högtalare med sig som inte skär i öronen skiter jag i saken :D

En liten fundering;

Jag störs inte av det, men tänker på den i andra änden. Vet den om att det hen säger hörs helt öppet?

Sen ser det så jäkla dumt ut. :p För egen del tycker jag det är svårare att få ett samtal att flyta med högtalare dessutom. Jag tycker att det man säger hörs sämre, från båda håll.

En liten fundering;

Problemet är i mina ögon att folk tycks höja rösten rejält när de pratar i telefon.

Liknande trådar

IT & mobiler Smartphones har blivit ett konflikt och stressmoment i familjen. Vi håller på att banta ner användning/tillgång så mycket det går. Men -...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 422
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
998
Senast: Kirre
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?