Hur hade ni gjort?

Terja

Trådstartare
Imorgon får vi hem vår lilla valp och nu är vi inte säkra om han ska sova i sin tygbur till en början eller om han ska sova i sin biabädd? Vad tror ni fungerar bäst? Biabädden ska användas hemma sen medans buren ska vara med på jobbet.

Sv: Hur hade ni gjort?

Jag hade tagit tygburen så den vänjer sig både vid buren och känner sig trygg i den tills han kommer med till jobbet.:)

Grattis o lycka till med vovven:)

När jag fick hem min lilla sov hon i bur på nätterna. Det fungerade jättebra! Hon lärde sig att i buren kopplar man av. Hon sov alltid hela natten igenom och hade inga problem att vara där. Buren var stället som hon kopplade av helt och hållet i. Jag hade med henne till jobbet i början och då fungerade buren superbra!

Tack båda två!

Det blir inga problem att gå över till biabädden sen då?

Det tror jag inte.Hunden blir ju trygg hemma av alla lukter ändå.Jag har en gammal matta med ett täcke och ett överkast som bädd till mina och en av dem föredrar ändå golvet att ligga på.

Vi håller på att vänja/träna bur just nu. Önskar vi gjort det från början.

Hemma sover vår valp var den vill. Vår har "tusen" favoritplatser, nu på sommaren gärna på svala stengolv eller framför gamla vedspisen (en liten stenplatta där, juh).

Sen finns en särskild bädd bär det är dags att sova natt...

...vår säng...

(egentligen en jättefin bädd nedanför vår säng, men regeln var att när han kunde komma upp och ner själv skulle han få börja sova hos oss. Gissa vem som kravlade och kröp, bokstavligt talat med hjälp av tänder och klor, och efter bara någon vecka intog en självklar plats mellan sambon och mig?)

/Syrsa

Jag röstar på sängen. :angel:

Sover med min nyss hem kommna valp, i soffan och surfar och dö glor på tv. Tösen sover djup strax innanför täcket.
Mysigare får man leta efter.

Jag hade låtit den vänja sig vid buren nu från början, så lär den sig att när den är i buren ska den koppla av. Biabädden spelar väl egentligen inte så stor roll om den vill vara i eller inte? Tycker den om den så kommer den ligga i den annars hittar den säkert någon plats på golvet istället. BUren måste den ju komma överens med så bättre att lägga energin där. Min fick vara mycket i buren i början, varje gång hon var på väg att somna la jag in henne där vilket gjorde att efter bara någon vecka så sprang hon in där själv så fort hon ville vara ifred eller sova, jätteskönt eftersom hon har varit med mig på mitt något stimmiga jobb:)

Liknande trådar

Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 639
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 116
Senast: MML
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
705
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka