Hur hade ni gjort?

Bejbie

Trådstartare
Vet inte om tråden ligger rätt

Men jag har lånat en häst på foder, allt verkade jätte seriöst i början. Men nu får jag inte tag på ägaren. Plus det sista hon sa när vi hördes senast var att hon inte vill ha tillbaka hästen. Hon sa även att ja skulle fixa kontrakt. Det har jag gjort och skrivit det väldigt utförligt, men inget svar tillbaka? Tog kontakt med hennes son( hon svarade ej). Bad honom att be hans mamma ringa mig.Inget svar? Sitter jag fast med denna hästen??? Jag vill inte lämna tillbaka henne, men undrar lite vad ja ska göra. För ja vill ha kontrakt. (jag vet att man ska fixa allt sånt innan hästen anländer, men det verkade så seriöst och allt sånt. Så litade på det!):cool:

Sv: Hur hade ni gjort?

Glömde skriva om jag inte får tag på henne och vill lämna tillbaka hästen, ska jag bara släppa av hästen vid henne??? Eller invänta henne:s

Vad jag har förstått de som så sitter du ganska fast med hästen. Man får inte bara dumpa hästen hos ägaren konstigt nog utan att ägaren vill det. Iallafall vad jag har hört.

Man ska aldrig lita på någon när det gäller hästar. Man vet aldrig vad folk har för baktankar.

Det är väl inte helt otroligt att du fått hästen dumpad, men kan du kanske via sonen meddela ägaren att du är intresserad av ett ägarbyte så har du iaf alternativ när/om du inte kan ha den kvar eller den blir sjuk och måste avlivas?

Jag uppfattade det som om hon i dagsläget inte vill skicka tillbaka hästen, men kanske någon gång i framtiden, hur hon då ska gå tillväga

Jag tror ägaren menar att hon inte vill ha tillbaka hästen öht.

ska jag bara släppa av hästen vid henne???

Nej, det är förbjudet att göra så. Du har ansvaret för hästen tills ägaren tar över, och du kan inte bara köra dit med hästen och binda den i hennes flaggstång och åka därifrån. Det är ju tyvärr inte helt ovanligt att fodervärdar har svårt att lämna tillbaka foderhästen, just för att ägaren inte vill ha tillbaka den och man alltså inte får dumpa hästen hos ägaren. Tänk om du dumpade hästen hos ägaren, och så var ägaren bortrest en månad.

Precis så jag menade
Jag föreslår att du åker hem till henne med två kontrakt. Ett kontrakt för fodervärd och ett kontrakt för överlåtelse/försäljning av hästen med dig som köpare. Jag förstår mig inte heller på varför folk gör som de gör, men hur som helst så behövs ju ett kontrakt och vill människan inte vara kontaktbar per telefon så får du väl åka till henne istället.

Okej får göra det, tycker bara de är dålig stil. Har skickat kontraktet en gång och ringde dagen efter inget svar.. Hoppas hon är hemma!

Ja annars får du sätta dig och vänta:D

Nej men synd att det blivit såhär. Men man kan aldirg lita på hästmänniskor! Ni skulle haft kontrakt klart innan du tog hem hästen. Men det vet du ju nu till nästa gång, alltid lär man sig något ;)

Lycka till!

Okej får göra det, tycker bara de är dålig stil. Har skickat kontraktet en gång och ringde dagen efter inget svar.. Hoppas hon är hemma!
Jag tycker också att det är dålig stil, men jag ser det så här. Det är ingen idé att vara envisast (i vissa lägen) och ibland vinner man på att vara den som tar kommandot sas. Lycka till nu :-)

oj glömt att uppdatera er, fick tag på ägaren och lämnade tillbaka hästen istället. Då jag blev så trött på hennes attityd och allt.

Men till nästa gång ska det vara kontrakt helt från börja!!:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 212
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 550
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
7 861
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka